Jeg ble ferdig med Sceneklærne!

Man kan vel trygt si at jeg rakk det med et nødskrik.

Copyright: Strikkekjerring

Her er altså mine Sceneklær helt ferdige!

I dag har jeg sydd skjørt etter eget mønster og tatt mål av meg selv.

Skjørtet er et sirkelskjørt, som da har 360 grader stoff rundt midjen.

Da måtte jeg klippe det i 2 deler for å få nok stoff, siden den nederste delen da har nesten 5 meter stoff ytterst i kanten.

Det er sydd i et jerseystoff, altså stretch, så jeg måtte ta hensyn til det når jeg klippet, slik at stretchen ble riktig vei.

Copyright: Strikkekjerring

I livet har jeg sydd på et bredt stykke strikk.

Skjorta har jeg laget lik som den Musikermannen har fått.

Til slutt har jeg laget stjernetrykk i vinyl rundt kanten av skjørtet.

Copyright: Strikkekjerring

Her ser du litt detaljer av trykket.

Det er håpløst å få fram hvor mye det glitrer på bildene, dessverre.

Jeg burde nok hatt et skikkelig kamera for å få det frem.

Copyright: Strikkekjerring

Under skjørtet har jeg et tyllunderskjørt, slik at skjørtet får mer vidde.

Det hadde jeg fra før, så det har jeg ikke laget selv.

Copyright: Strikkekjerring

På buksa til Musikermannen har jeg laget noen stjerner i vinyl, som jeg har trykket på, både foran og bak på lommene.

Med andre ord, klarte jeg så vidt det var å komme i mål med å lage sceneklærne selv.

I morgen tidlig reiser vi avgårde, men vi har enda igjen å pakke musikkanlegget og få det i bilen.

Brød har jeg også rukket å bake til arbeidsfolkene som snart ankommer, så det har vært en travel dag i dag.

Men jeg er veldig godt fornøyd med at jeg klarte å få laget våre egne sceneklær og det uten å ha kjøpt inn noe som helst.

Stoff, tråd og vinyl hadde jeg fra før.

Et morsomt prosjekt dette, selv om jeg gjerne skulle ha sett at jeg hadde litt bedre tid.

Jeg hadde bare akkurat nok av den gullfarga vinylen, så det var litt nervepress for at ikke noe måtte skjære seg.

Da hadde jeg ikke kunnet gjøre det på nytt.

Litt hjerte-i-halsen opplegg, hi, hi….

Nå henger klærne klare til bruk i morgen.

Jeg tok litt bilder underveis, så det kan hende jeg kan lage en steg-for-steg forklaring på hvordan sy skjørtet hvis noen har lyst til det.

I morgen er det meldt et sørgelig vær, men skulle det bli litt opphold, så kanskje jeg får tatt noen bilder av klærne med oss inni og ikke bare Petra Prøvedukke, selv om hun er veldig kjekk altså.

 

HA EN FLOTT SØNDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

16 kommentarer
    1. Himmel, det der er alldeles fantastisk. Eg trur du kan det meste….eller alt du vil. Dere blir skikkelig cule.
      Ha en finfin turne….dere blir en stor suksess.

      1. Med litt flaks, ble det ferdig og jeg har laget mitt første sceneantrekk.🤩😅
        Moro prosjekt, selv om jeg nok skulle hatt litt bedre tid.🤗

    2. Kjempeflott ble det ! Og om du skulle finne rom for det, ville i allefall jeg satt stor pris på steg-for-steg forklaring på skjørtet 🤩

      1. Det var et morsomt prosjekt, selv om det ble litt hjerteinfarktopplegg.😅
        Det frister å lage selv flere ganger.🤩

    3. Du er altså helt RÅ på alt du gjør. Tar av meg hatten igjen og igjen for DEG. Masse lykke til på runden med Mimretimen, dåkker vil nok glede mange❤️⚘️og ja må få se dere begge to i sceneantrekket.

      1. Det var morsomt å prøve å lage klærne selv.🤗 Vi kommer nok til å vises i alt gullglitteret.🌟😅
        Tenkte å ta bilder ute, men været er visst ikke helt på vår side i dag.🥶

    4. Jaa, vil gjerne se dere inne i klærne. Skjønner du kommer til å svinge deg, et skjørt med så mye vidde må svinges. Men det er ikke det en enkleste materialet du har valgt. Godt det gikk bra <3. Lykke til med turnélivet. 🙂

      1. Dette skjørtet er perfekt for å svinge seg i.💃✨
        Det var ikke det letteste materialet å sy i, nei.😅
        Men det gir et litt tungt fall i skjørtet og det ville jeg gjerne ha.
        (Dessuten var det det eneste stoffet jeg hadde i rett farge som jeg hadde nok av😂)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg