Jaså ja??!

Du trodde kanskje jeg var ferdig med å dra fram gamle UFOer??

Copyright: Strikkekjerring

Nå, nei du!

jeg bare sprer det litt utover for at det ikke skal se riktig så ille ut.

Denne UFOen her er skikkelig gammel.

Den er fra et fellesprosjekt vi hadde i den tiden det var Hobbyboden, altså et hobbyforum, på nett.

Det skal altså bli et fisketeppe og som dere ser har jeg allerede sydd sammen flere av fiskene og en god del av dem er ferdig strikket og klar til å bli sydd inn.

Så vidt jeg husker var egentlig oppskriften på engelsk, men en av hobbydamene oversatte oppskrifta til norsk og vi var mange som strikket fisker i vilden sky.

Oppskrifta er jeg ikke sikker på om jeg finner, men jeg får i verste fall sy sammen de fiskene jeg har, så får det bli så stort som det blir.

Jeg mener å huske at det stoppet opp fordi jeg ikke hadde nok av en garnfarge og når jeg skulle kjøpe mer, var det stor forskjell på innfarginga, så det passet ikke.

Jeg ser at jeg har mer garn i posen sammen med pleddet, så det er mulig jeg kan strikke noen flere fisker hvis det er farger som passer inn.

Jeg har jo allerede etablert et mønster her også, så jeg kan ikke sette i gang med de store kunstneriske frihetene.

Om ikke annet så blir det kanskje så stort at hunden kan få det å ligge på i hundeburet??

Vi får se.

Det er hvertfall gravd fram og er kommet på UFO-lista mi, he, he…

Copyright: Strikkekjerring

Så var det denne her da.

Den skal bli en Stjernegenser til Musikermannen, men jeg har tydeligvis funnet på noe bedre å gjøre enn å strikke ermene og gjøre den ferdig.

Muligens var jeg litt lei etter å ha strikket 3 Stjernegensere til sønnene og 2 hjertegensere til svigerdatter og forlovede til en av sønnene.

Her har jeg jo strikket så mye at jeg bør gjøre den ferdig og for alt jeg vet kommer kanskje Musikermannen til å komme på en vakker dag at jeg lovet ham en slik genser.

Hvem vet??

Den får også beholdes på UFO-lista mi i 2024.

Puh!

Den begynner å bli veldig lang altså!

Copyright: Strikkekjerring

Så var det denne her da.

Nordlandskofta til Musikermannen.

Her er jeg mer i tvil om den får være med videre.

Jeg liker ikke helt hvordan garnet blir til denne kofta.

Jeg lurer på om jeg skulle gått for et litt fastere garn.

Jeg ble ikke helt fornøyd med det til denne, men jeg får ruge litt til på tanken før jeg bestemmer meg.

Sånn!

Det var dagens UFOer.

Men jeg vet jeg har noen flere ett sted.

Jeg må bare finne dem fram først….

Men den gode nyheten er at jeg ikke har lagt opp til noe nytt i 2024 enda.

Tenk det!

Jeg har bare ryddet i garn og UFOer og planlagt hvilke jeg skal fortsette på.

Ja, det må man vel nesten kalle ny rekord når det gjelder meg.

Skal tro om det finnes en konkurranse man kunne vært med i der?

En UFO-konkurranse?

Jeg har en mistanke om at det hadde blitt mange deltakere i den konkurransen.

 

HA EN KONKURRERENDE KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg