Jada! Jada!

Reklame | Tester av digitalt sykurs for SømrOm

Ettermiddagen har vært brukt til å gjøre ferdig testkurset for Sømrom.

Copyright: Strikkekjerring

Sanneligen har jeg ikke fått sydd meg en veske.

MED for i!

Det var kjekt at det ble et resultat til slutt.

Selv om det ikke ble det stoffet jeg tenkte først og jeg ikke fant glidelåsfoten slik at det ikke ble lomme inni, ble jeg likevel ferdig.

Kurset består i å lære seg det grunnleggende du trenger for å sy og du lærer også masse sybegrep underveis.

Copyright: Strikkekjerring

Man lærer seg at det er viktig å være nøye og at 1 centimeter MÅ være 1 centimeter ellers stemmer det ikke til slutt.

Her får man gode tips til hvordan ting skal gjøres og jeg har lært utrolig mye nytt.

Copyright: Strikkekjerring

Man lærer seg å sy støttestikninger som du ser på bildet her og ikke minst viktigheten av å stryke og presse sømmene underveis.

Da får man et godt resultat.

Støttestikninger gjør at foret ikke kommer utenfor kanten på ytterstoffet og det er veldig kjekt å kunne hvis du skal sy klær med for i. men blir også penest på en veske som dette.

Det er enkelt å stoppe og starte kurset og det er delt inn i flere deler  slik at det er lett å finne tilbake til der du var, hvis du som meg, må ta en pause fra det du gjør.

Det er første gang jeg syr en veske med for og jeg hadde nok knota veldig hvis jeg ikke hadde hatt kurset å bruke.

Copyright: Strikkekjerring

Veska har gode og stødige reimer, så hvis man vil kan denne brukes til å bære tunge ting i.

Jeg tenker nok at min veske blir brukt til å ha strikketøy, mobil, nøkler og andre småting i.

Neste gang skal jeg jammen sy med lomme og glidelås også.

Bare jeg finner glidelåsfoten til symaskinen først.

Jeg fant en, men den passet ikke.

Det skulle ikke forundre meg at jeg finner den i morgen, når jeg nå er ferdig med å sy.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg ble veldig fornøyd med denne og stoffene fungerte fint sammen.

Alt er ikke 100 % perfekt, men det får våge seg, he, he…

Helst skulle jeg hatt et litt stivere ytterstoff, men den kan brukes fint som den er.

Lærdommen er aldri tung å bære og å utfordre seg selv og lære noe nytt er gøy, uansett om man er ung eller noen år eldre, hi, hi…

Alt i alt var dette morsomt å prøve og hvis du har lyst til å lære deg å sy eller du har lyst til å lære mer avanserte greier, så finner du masse fine digitale kurs du kan være med på hos

SØMROM

Symaskinen skal få stå fremme, for det frister å sy mer nemlig.

 

HA EN LÆRERIK KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
      1. Det er morsomt å variere litt og alltid kjekt å lære noe nytt innen håndarbeid.🤩🧶👌🏻 Ha en fin kveld!🤗🌱🌸

    1. Veska ble flott! Jeg knota bestandig i håndarbeidstimen på skolen. Hatet alt som het symaskin. Har en ny maskin, tror du jeg syr. Nei. Tror jeg må sjekke det kurset. Det er viktig og ta det enkle først og lære det grunnleggende.

      1. Takk for det.🤗
        Anbefaler absolutt kurset og det er som du sier lurt å starte med det grunnleggende først og ikke starte på for store og kompliserte prosjekt.🪡🧵
        Det er fint å kunne litt om hvordan man syr.🥰
        Ha en fin fredagskveld!🤗🤩

      1. Jepp!🤩
        Hadde jeg bare funnet den glidelåsfoten.😅
        Både ferdig klipt stoff og glidelås lå klar, men å finne glidelåsfoten var verre gitt.🫣🙈🪡🧵

    2. Veit nesten ikke om jeg tør si det, men uka her har vært så utrolig flott, at jeg pusler ute til langt ut på kvelden 😊. Litt firkantstrikk til såler på ei kveldsbeite – det regner jeg som ny læring, takket være deg 🤗!

      Egentlig håper jeg på nytt kurs i karveskurd på museét i byen, for jeg har veldig lyst på en smørform 😃.

      1. Åååå, sååå deilig!🤩🧶👌🏻🌱
        Det er bare å nyyyyte.🥰🌞
        Karveskurd har visst husflidslaget hatt et kurs i for mange år siden, før min tid.😅
        Det høres veldig spennende ut.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg