It is ALL in the blue…. REDESIGN

Nå håper jeg ikke noen av dere fine lesere har en skikkelig BLÅmandag i dag, men jeg vil tro at det er en del som har en litt hard og brutal start på mandagen etter ferien.

Copyright: Strikkekjerring

Hos meg er også mandagen blå, men den er blå i strikk og redesign.

Som dere ser, har jeg fått ferdig Mariussokkene jeg har strikket på.

Jeg har fått litt dilla på Mariussokker, så det kommer nok flere par fremover i forskjellige farger.

Sportsragg fins i mange flotte farger og er et fint garn til Mariussokker.

De fine sokkeblokkerne mine, som kan stilles i størrelse, er kjøpt hos Jens Hoff og de har forhandlere mange steder i landet.

 

Mønster: Mariussokker fra Mariusboka

Garn: Viking Sportsragg

Størrelse: 42-43

Pinner: 3.5 mm

Copyright: Strikkekjerring

Men jeg  har mer blått å vise dere i dag.

Dere husker kanskje at jeg fikset opp denne gamle trillebåra og gav den nytt liv?

Merkelig nok har blomstene kommet seg og blomstrer fint.

Utrolig nok etter alt regnet vi har hatt.

Copyright: Strikkekjerring

Nå har den blå trillebåra fått selskap av en (litt) stor tekopp.

Her kunne jeg bydd inn på et stort teselskap, men jeg hadde mer lyst til å plante blomster i den.

Musikermannen har laget denne av en gammel paraboltallerken, en lampeskjerm og et jernrør til hank.

Jeg har malt den i samme maling som trillebåra og plantet blomster i den.

Fiks ferdig og det eneste den kostet, var litt av malinga jeg hadde igjen etter å ha malt trillebåra.

Ja, og blomstene så klart!

Copyright: Strikkekjerring

Nå har de selskap i hverandre der de står i hagen.

Jeg undres på hva de snakker om?

Været sikkert, som de fleste av oss andre.

Vi har bikket august og det har vært en temmelig dårlig sommer her i nord og en del andre steder i landet, men vi er jo evig optimist og håper på Indian Summer i august, selv om det kanskje er mer realistisk å tro på en nordnorsk sommer, ha, ha….

Men noen godværsdager får vi sikkert innimellom, så da er det om å gjøre å prøve å få sommeren til å vare lengst mulig, ikke sant??

Selv om mange er tilbake til en brå hverdag i dag, er det fullt mulig å late som man har ferie når arbeidsdagen er over, så da er det bare å kose seg videre.

Høsten kommer ikke riktig enda.

 

HA EN FLOTT (BLÅ)MANDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
      1. Ja, visst!💙🦋💙
        Blått, men heldigvis ingen «blå»mandag.😅
        Nyt sommerkvelden.🤗

      1. Den er kjapp og enkel å lage.🤗
        Det er sikkert noen som har tatt vare på en paraboltallerken som du kan få.👍🏻
        Lykke til!💙

      1. Veldig greit å slippe blåmandager.😅
        Morsomt med noe i Hagen som er gjenbruk av ting som ellers hadde vært søppel.🤗

    1. Ble inspirert. Bestilte sokkeblokkere, og paraboltallerken har vi, også lampeskjerm. Men det blir ikke i år. Neste år derimot. Dine ble skikkelig flott. Ingen blåmandag her, jo forsinkelse i kø. Arbeid på veien. Vært to dager i vogna, nydelig vær. Grilling og kos. Ha en fin uke.

      1. Sokkeblokkere er veldig kjekt å ha altså🤗 Det er supert å få brukt den paraboltallerkenen til noe. De fleste har den jo bare liggende der uten at den er i bruk lenger.😊Lykke til.🤗

      1. Det må du gjøre.🤗👍🏻
        Det er ikke noe langt arbeid og vises godt i hagen.🌸 I tillegg får man brukt noe som egentlig er søppel til noe fint.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg