Innveiing

Som seg hør og bør ved en slankekur, så starter man med innveiing.

Copyright: Strikkekjerring

Så før jeg kunne gå drastisk til verks, må tallene offentliggjøres.

Det er jo ingen vits i å ta noen skippertak og gå hardt ut, men man må starte mykt og fint og venne seg til gode vaner.

Derfor er det svært lurt å starte med en kasse først og jobbe seg gjennom den, før man går videre til neste kasse.

Det kan også være lurt å ikke starte med det mest kranglete garnet først.

Det kan få vente litt til man virkelig er kommet i siget.

Men altså!

Det var jo tallene i innveiingen vi skulle ta nå.

Her har jeg sortert det som var superwash og merinogarn med strikkefasthet 22/10 som var i kassen.

Det veide til sammen 762 gram.

Joda, det er ikke så ille.

Absolutt overkommelig, skulle jeg tro.

Men, det er jo noen meter med garn da….

Copyright: Strikkekjerring

Så går turen videre til Freestyle og Nepaltykkelse.

Det vil si sånn ca 17/18 masker på 10 centimeter.

Det veier totalt 592 gram.

Hva jeg skal lage av dette aner jeg ikke enda.

Copyright: Strikkekjerring

Disse nøstene ser jeg ikke så mørkt på.

Viking Sportsragg skal jeg nok få omgjort til sokker tenker jeg.

Totalt veier de 431 gram.

Copyright: Strikkekjerring

Dette her er Fritidsgarn, Hegre og slik litt tykk ull som kan toves.

De skal jeg nok klare å få brukt opp.

Det veier til sammen 588 gram.

Total vekt på garnet i kassen var 2373 gram.

Det burde være en overkommelig start, skulle jeg tro.

Jeg må takke så mye for alle tips til hva jeg kan strikke.

Det er tydeligvis flere som har litt garn og rester å ta av i husene sine og som også kunne trengt en liten slankekur, ha, ha…

Det har vært  mange gode forslag, hvis jeg ser bort fra

KJERRINGTANKER sitt….

Hun syntes nemlig det var en god ide at jeg strikket opp litt garn, slik at Musikermannen kunne få plass til flere gitarer!

HMPFF!!!

Har dere hørt sånt???

Og slikt må man tåle å høre fra en medsøster???

Ja, ja….

Det er jo fra sine egne man skal ha det, sies det….

Jeg skal slett ikke lage noe mer ledig plass til gitarer.

Det er altså bare helt sikkert!

Nå er den enkle jobben gjort.

Innveiingen er ferdig, så nå gjenstår bare resten…

 

HA EN LIKEVEKTIG KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
    1. Prosjektet pledd endte opp med at jeg må ha de andre to fargene. Bestilte hold deg fast. 20 nøster til de to fagene. Hadde nok hvitt. Skrekk og gru, jeg sprakk!

      1. OMG!!😱😱😱🥶
        Du gikk på en smell der.😅🙈
        Du får bare hekle fort, så det blir borte igjen.😂

    2. Hei igjen, ser du har jobbet allerede;-)
      Kom plutselig på noen tøfler som blir satt sammen av 8 kvadrater (jeg fikk et par engang med 8 forskj farver, har brukt dem til de var slitt ut) Husfliden hadde mønsteret i medlemsbladet engang… De er greie å strikke..rett frem uten å tenke noe;-) og så blir de tovet.
      Hva med å strikke endel av den typen og sette frem i en kurv for salg når turistene kommer? Vet at de er populære! Og så tjener du noen kroner så du kan kjøpe nytt garn med goood samvittighet hehe

      Tja….vi venter på våren her vi også. Synes det går tregt iår, mye gråvær og svært lite sol. Nå har vi hatt noen netter uten frost og det tror jeg hjelper. Snøklokkene i hagen har kommet og bare Det er så vakkert! Det pleier å snu fort her, men så går det altfor fort, desverre
      Fin kveld til deg

      1. Det var et veldig godt forslag!🤩👏🏻
        Jeg tror kanskje de heter Firkanttøfler.🤔 Jeg skal finne ut av det.👌🏻
        Snøklokker er det nok en stund til vi ser hos oss, men litt lenger sør i Norge er de visst i blomst nå.🤗

    3. hhehe her sitter jeg sjelten igjen med mye restegarn…. og blir det plutselig uoverkommelig – ja da strikker jeg en restegenser av alle typer garn og farger 😀 Det blir morsomme og fargeglade gensere av slikt :_D

      1. Så flink du er som holder garnlageret under kontroll.🤩👌🏻
        Det er null kontroll her.🙈😅😂
        Men kanskje det kan bli litt bedre etterhvert?🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg