Innveiing!

Vanlig standard for mange er det å finne fram vekta i januar, he, he…

Copyright: Strikkekjerring

jeg har slett ikke tenkt å plassere meg selv på vekta, men derimot holder jeg på med innveiing av garnlageret mitt.

Nå TROR jeg at jeg har funnet fram alt garnet mitt og at alt er sortert etter tykkelse.

Jeg bryr meg ikke så hardt om å sortere i typer garn.

Da hadde jeg nok aldri blitt ferdig, ha, ha…

Jeg grovsorterer med andre ord og nå er jeg klar for å begynne å veie garnet.

Først ut er denne kassen med god blanding av superwashull, merino, alpakka og diverse annet garn som har tykkelse med strikkefasthet 22/10.

Det eneste jeg sorterer for seg selv er bomullsgarn og stivt sokkegarn av ull.

Det havner i en kasse for seg.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg plasserer en bolle oppå vekta og putter garnet i bollen og veier opp garnet etterhvert.

Det er svært få hele nøster på 50 gram, men de jeg har, teller jeg for seg selv.

Totalt var det 2887 gram garn i denne kassen.

Det aller meste er mindre ett 1 nøste av, så restegarnet har visst vokst over alle breddegrader her!

Men dette er ikke alt garnet i denne tykkelsen.

Jeg har så absolutt en kasse til og den er betydelig større, he, he…

Hva skal jeg så bruke dette garnet til?

Jo, nå skal du høre her…..

Copyright: Strikkekjerring

De fleste som går til skrittet å veie seg i januar, har jo gjerne som formål å minske vekta.

Det har jo så klart jeg også tenkt å gjøre.

Da er det jo best å gå hardt til verks mens man enda har et snev av mot til stede, ikke sant?

At jeg tok fatt i oppgaven med glede og entusiasme er vel en sterk overdrivelse, men har man bestemt seg, så har man bestemt seg.

Jeg tok derfor å sorterte ut alle små rester på under 5 gram som var i denne kassen.

De skal jeg bruke til 2 forskjellige prosjekt som jeg begynte på i 2023.

Copyright: Strikkekjerring

Det ene prosjektet mitt er å fortsette på Primulapleddet mitt, som kun er heklet i restegarn.

Der fyker det fort inn noen små gram med restegarn.

Copyright: Strikkekjerring

Det andre er å fortsette på dette restegarnsteppet her.

Det begynte jeg også på i 2023 og har strikket ferdig 1 rute fra før.

Disse strikkes som ganske store diagonale ruter, som sys eller hekles sammen til slutt.

Her kan jeg bruke rester på ned til 15 cm lange i starten og slutten på hver rute, så jeg får brukt opp alt garnet her.

Det restegarnet som veier over 5 gram, kan jeg bruke i et annet restegarnsteppe jeg begynte på i fjor, men det skal du få se senere.

Jeg har også lagt mange andre planer for hvordan jeg skal få brukt opp garnet i kassen og det skal jeg vise dere senere.

Det kan være lurt å lage seg delmål, så det ikke blir så overveldende å komme i gang, så nå tar jeg først fatt på de minste restene her, før jeg fortsetter med mer.

Jeg skal også veie resten av garnet, men jeg tar det litt for litt.

Dere skal også få se hvor mange prosjekter jeg har på pinnene.

Det viste seg å være mange, kan dere tro!

Som dere skjønner har jeg jo allerede lurt inn 2 av dem i dette innlegget her, he, he…

Men jeg kan ikke ta all elendigheta i en gang, jeg får posjonere det ut, så dere ikke blir helt i sjokk til helga.

Min største bekymring er at jeg har et garnlager som kanskje veier mer enn meg selv når jeg er ferdig med innveiinga.

Jeg tror kanskje jeg burde strikke litt til før jeg gjør meg ferdig med veiinga kanskje???

 

HA EN NYDELIG FREDDA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg