Innbrudd på jobb!!

I morges dro jeg alene på jobb mens Musikermannen skulle kjøre på butikken og hente litt mer ting vi trengte til byggingen.

Da jeg kom fram oppdaget jeg at noe ikke var som det skulle.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg kjente formelig blodet fryse til is når jeg oppdaget et åpent vindu med en stol utenfor!

Noen hadde brutt seg inn gjennom vinduet på kjøkkenet!

Copyright:Strikkekjerring

Jeg hev meg på telefonen og ringte Musikermannen, men tror du han svarte? Nix!

Men nå kjente jeg at mitt nordnorske temperament våknet!

Hvis det fremdeles var innbruddstyver der inne, skulle de få med meg å bestille.

Jeg klatra opp på stolen og velta meg inn gjennom vinduet så lydløst som min 48-årige kropp tillot.

Mørkt var det på kjøkkenet, men jeg visste vel i hvilken skuff kjevlet lå!

Utstyrt med kjevlet åpnet jeg forsiktig kjøkkendøra og begynte å liste meg rundt omkring i bygget med kjevlet løftet til slag hvis jeg skulle finne tyvene.

Copyright: Strikkekjerring

Systematisk gikk jeg fra rom til rom, men jeg så ingen og hørte ingen.

Men da jeg kom borterst i gangen syntes jeg å høre noe fra der vi har kontoret.

Jeg lista meg inn døra til gangen utenfor kontoret og lytta. Helt stille….

DER! hørte jeg det igjen!

Jeg tok et ekstra godt tak i kjevlet og gjorde meg klar til å slå det jeg var mann (kvinne?) om!

Lyden kom fra toalettene og jeg lista meg nærmere.

Hallo? hørte jeg og det var uten tvil Musikermannens stemme.

Jeg kjappa meg bort til døra og hveste: Det er innbruddstyver her og så sitter du på do???

Ikke tar du telefonen heller!!

Musikermannen: Innbruddstyver?? Nei, det er jeg som har brutt opp vinduet

Jeg: Hvorfor i helsike har du gjort det?

Musikermannen: Fordi jeg klarte å låse meg ute. Jeg skulle en snartur ut gjennom branndøra og da smekket den att bak meg og både hovednøklene og reservenøklene var innelåst.

Jeg: Du vurderte ikke en gang å ringe og fortelle meg det???

Musikermannen: Jo, men jeg måtte sånn på do og telefonen har jeg lagt fra meg.

Jeg: Jeg vurderer faktisk å bruke kjevlet jeg holder i hånden på deg!

Men jeg burde kanskje skjønt at det var du!

Rett før jul tok du jo hunden med i bilen og men du var ute en snartur, klarte jo valpen å komme borti låsen slik at hun låste bilen. Med nøklene i! Da måtte du jo også bryte deg inn i bilen.

Tror jammen du har en bedre karriere som innbruddstyv enn som musiker!!

 

Kjevlet er kommet på plass. Vinduet er fikset og jeg har etterhvert fått roet ned temperamentet også.

Sånn passelig kanskje…

 

HA EN INNBRUDDSFRI KVELD!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

12 kommentarer
    1. Oi oi, ikke rart du ble både sint og forskrekket. Kunne han ikke vente til du kom med nøkkel? 😳😁 Da måtte han ille 😄 Eller hadde han alle nøklene kanskje 😀

      1. Alle nøklene var innelåst. Jeg trodde jeg hadde nøkler, men det hadde jeg faktisk ikke.😅

      1. Kjevle kan brukes til så mangt og er det noe jeg kan håndtere, så er det kjevle.😂Og jeg er ikke redd for å bruke det!😅(Skikkelig skummel)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg