Ikke for å stresse deg opp altså…

Nei, da! Jeg vet at det bare er september enda, men det er faktisk  akkurat NÅ 3 måneder til jula ringes inn.

Copyright: Strikkekjerring

De av oss som strikker, vet at å lage julegaver til hele familien tar laaaaaang tid, så da må man begynne tidlig hvis man skal komme i mål med julegavene før jul, slik at man slipper å pakke inn bare garn og pinner og en lapp med at gaven muligens blir ferdig før påske neste år…..

Disse vottene har stått på min strikkeliste ei stund og nå er det jammen ferdige.

Julerødt og hvitt er jo en fin kombinasjon når som helst på året, men ekstra fint til jul og ikke minst er slike votter en flott julegave.

Votter trenger vi jo alle ganske snart og du kan jo gjerne strikke vottene i andre farger enn julerød.

Men et fint julegavetips er det jo, definitivt.

Mønsteret er på norsk og hvis du har tomme strikkepinner, men har noe tovbart ullgarn, kan du jo legge opp til disse kanskje?

 

MØNSTER: KRØLLEKANTVOTTER

GARN: JEG HAR STRIKKET MINE I FRITIDSGARN OG KANTEN I ALPACA BOUCLE

PINNER: 6 MM

STØRRELSE: DAME

 

 

Sist mandag var det et flott Nordlys og Musikermannen var ute og knipsa noen bilder på kvelden.

Etter det har han vært i, en for meg, velkjent boble.

Den er lett å kjenne igjen.

Blikket er fjernt og det kommer stadig noen rare lyder ut av munnen på ham og man finner de merkeligste ting i kjøleskapet og andre steder der ting ikke skal være.

Det meste av våken og ledig tid tilbringes ute i Musikkbua hans og det er bare å la ham holde på der til han er ferdig.

Bobla hans betyr at han har fått en ny sang i hodet og den må helst ut av systemet.

Slik var det denne uka og i går var ikke noe unntak.

Han forsvant ut i Musikkbua si og jeg tenkte å benytte tiden til å strikke litt.

Jeg hadde så vidt kommet i gang, før han kom inn ytterdøra i en viss fart og gav beskjed om at nå hadde han bruk for meg og jeg måtte komme med en gang.

Jeg var ikke akkurat så veldig villig, siden jeg skjønte hva det kom til å innebære.

Musikermannen syntes det gikk i tregeste laget og selv om jeg holdt på å telle hvor mange masker jeg hadde, ble strikkinga bestemt tatt ut av hendene mine og før jeg visste ordet av det, befant jeg meg ute i Musikkbua med en mikrofon i hånda.

I Musikkbua er det slett ikke jeg som bestemmer, så her var det bare å høre etter og gjøre som man fikk beskjed om.

Kjapt ble jeg vist tekst og melodi ble spilt og jeg fikk beskjed om hvordan og når jeg skulle bidra.

Hvis man er litt smart, så kommer man ikke med noen protester eller egne innspill til hvordan ting skal være.

Det har nemlig Musikermannen bestemt selv og dessuten går det svært mye kjappere hvis man er litt medgjørlig, så i løpet av 10 minutter befant jeg meg tilbake til stua og kunne gjenoppta masketellinga.

Oppdrag fullført og Musikermannen kunne fortsette å mikse sang og musikk til han ble fornøyd.

Sangen handler som du sikkert skjønner om Nordlyset og hvis du vil høre resultatet, kan du ta en titt på You Tube-videoen.

Visste du forresten av en del av turistreklamen til mennesker fra Asia er at man får svært vakre barn hvis de unnfanges under Nordlyset?

Det er ikke få mennesker som har tatt turen til Nord-Norge med den informasjonen i bakhodet.

Om mennesker fra Nord-Norge er vakrere enn andre steder i verden kan vel diskuteres, men at mange av oss er unnfanget under Nordlyset, kan garanteres.

Uansett er Nordlyset vakkert og bildene i videoen er tatt av oss og er fra nærområdet.

 

HA EN VAKKER SØNDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

6 kommentarer
    1. Tida går fort og ja dette var nydelige votter. Så kjekt å bli minnet på at jula nærmer seg.
      Nydelig nordlys og mannen i huset er i slag skjønner jeg 🙂

      1. Det er fint å begynne i god tid med julegavene, ja.🤗🧑🏻‍🎄🎅🏻
        Musikermannen har stadig en ny sang i hodet og har hatt litt ekstra tid nå etter ryggoperasjonen, så da blir det tid til musikk.🎸🎸

    2. Hoi, som jeg skvatt da jeg klikket på blogginnlegget ditt og musikk strømmet inn på stua her, hihi 😀 Det kan vel lønne seg å lystre Musikermannen når han er i det kreative hjørnet, så kanskje han lystrer deg også når det trengs 😉

    3. I min alder blir det mer og mer lettvint med jul. De aller fleste får penger i god tid før jul. Eg klare ikkje å henge med ka de mangler eller liker.
      Må være rekordår med nordlys dette året. Fantastisk.
      Fine votter, kanskje det var noe…
      Ha ei finfin uke.

      1. Det skjønner jeg godt.🤗
        Det er ikke alltid like lett å vite hva andre liker eller ønsker seg.😅
        I år har det vært voldsomt mye Nordlys.🤗
        Det kommer nesten hver kveld det er klarvær.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg