Idyll og Takknemlighet

Innimellom lager en del bloggere utfordringer til oss andre og i dag skal jeg ta 2 i en smekk.

Copyright: Strikkekjerring

Utifriluft

har laget en fin utfordring om bilder hvor temaet er Idyll.

Jeg har sendt henne dette bildet, men jeg har nok mange som viser hvor idyllisk det er her.

Idyll for meg er blant annet når man våkner kl. 4 om natta med smerter i kroppen og ikke får sove

og når man står opp ser man dette maleriet ut av stuevinduet.

Mer idyll får man ikke der og da!

I Nord-Norge har himmelen alle slags farger, alt etter når på året det er.

Jeg tror ikke jeg kan komme på 1 farge jeg ikke har sett på himmelen hos oss.

Unntatt helt hvit, men det er vel strengt tatt ikke en farge.

Takk for en fin utfordring!

Copyright: Strikkekjerring

Hverdagsmagi

har også gitt oss en bloggutfordring som omhandler takknemlighet.

Her skal vi finne 3 ting vi er takknemlige for.

Det er jo i grunnen ganske enkelt, men man har jo så mye å være takknemlig for at det er vanskelig å velge bare 3, men jeg får prøve.

 

-Familie

Jeg er veldig takknemlig for familien min.

Jeg er så heldig at jeg har både mann, barn, mamma, pappa og søsken med familie i live.

Ingen av dem bor så fryktelig langt unna at vi ikke kan treffes av og til.

Jeg har selvfølgelig mistet mange nære mennesker, men mine absolutt nærmeste har jeg vært forskånet for å miste.

Selv om ikke livet har vært en dans på roser, har vi vært heldige som ikke har vært utsatt for de store tragediene som veldig mange dessverre opplever.

Bank i bordet!!

 

-Synet

Jeg er utrolig takknemlig for at jeg ser, slik at jeg kan gjøre håndarbeid og at hendene mine fungerer nok til at jeg kan utøve det.

Av alle sanser vi har, er jeg aller, aller mest redd for å miste synet.

Selv om jeg nå er begynt å bruke lesebriller, kan jeg gjøre det meste av håndarbeid uten problemer.

 

-Naturen

Jeg er såååå takknemlig for at jeg bor her i Nordland hvor vi har naturen rett utenfor stuedøra.

Vi kan bare kle på oss og gå rett ut og opp i fjellet, eller ta på oss ski på vinteren og begynne å gå eller dra på havet uten å måtte bruke bil først.

Jeg er definitivt Nord-Norge patriot på min hals og kunne ikke tenkt meg å bodd i en by med masse asfalt rett utenfor døra.

Jeg kan klippe plenen og sage ved når som helst uten at noen forstyrres av det.

Jeg må se havet hver eneste dag.

Det er min retningslinje for hvordan været er.

Jeg liker både storm og stilla, selv om jeg synes at denne vinteren er fryktelig lang og jeg skulle ønske det var vår snart,

så blir man så utrolig takknemlig når den kommer.

Jeg liker også at naturen river og sliter litt i oss innimellom.

Hadde det vært sol og fint vær hver eneste dag, hadde jeg blitt lei.

Det er helt fint å dra til urbane strøk og oppleve noe ekstra av og til, men jeg ønsker meg fort hjem igjen

til stillheten og roen rundt meg.

 

Takk for en fin utfordring Hverdagsmagi!

 

HA EN IDYLLISK OG TAKKNEMLIG LØRDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Fine utfordringer, og jeg har et klart om Hverdagsmagi sin utfordring også. Men tok idyllen først 🙂
      Flotte bidrag du har! 😀
      God lørdag! Klem ❤️

      1. Veldig fine utfordringer, begge 2 og de passer fint sammen, så da tok jeg dem like godt samlet.🤩👍🏻

    2. Takk for at du delte 🥰 Det er ikke noen tvil om at du er glad i idyllen du omgir deg med. Tenk så deilig det er å være takknemlig! 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg