Ideer til Halloween??

Trenger du litt ideer til hva du kan lage til Halloween??

Da skal du få noen tips av meg i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Opp gjennom årene har jeg baket og laget mye forskjellig til Halloween.

Tidligere har jeg laget denne Hjernekaken.

Jeg er ingen hjernekirurg og jeg trenger åpenbart å trene mer for det gikk visst ikke helt bra da jeg skulle begynne å operere.

Det ble som dere ser mye blod og gørr, hi, hi…

Kaken tar litt tid å lage siden man må trille mange tynne marsipanpølser og kle den med halvstivnet gele.

Du finner oppskriften til en lignende kake hos

GLADKOKKEN

Copyright: Strikkekjerring

En annen litt enklere ide er å lage slike blodige fingre.

Disse laget jeg av kransekakedeig.

Her kan du kjøpe ferdig deig hvis du vil.

Form dem som fingre og skjær små hakk i leddene.

Fest på en skoldet mandel til negl og stek dem i angitt tid i ovnen.

Når de er kalde kan man lage litt blod på dem med rødfarget melis.

Copyright: Strikkekjerring

Popcorn hører med og her har jeg smeltet lys sjokolade og farget med orange konditorfarge og mørk sjokolade som jeg har tilsatt litt svart konditorfarge.

Ha ferdigpoppet popcorn i de forskjellige sjokoladeblandingene og la dem stivne på bakepapir.

Copyright: Strikkekjerring

Disse skumle småtissene her, har jeg laget med vanlig sjokoladekake,

formet som kuler og dyppet dem i sjokolade og sjokoladestrøssel.

Del en oreokjeks i to og bruk til ører og rør ut litt melis i vann for å lage øyne.

Enkelt og greit!

Copyright: Strikkekjerring

Da håper jeg du fikk litt inspirasjon til hva du kan lage i helgen.

Ute og inne kan man jo pynte og gresskaret hører såklart med.

Alle bildene her er av ting jeg har laget tidligere år.

I år blir det mye jobb på oss og alle skal hit og dit på andre ting, så det blir ikke så mye Halloweenfeiring hos oss i år, men jeg synes det er veldig morsomt å både bake, lage mat og pynte til Halloween.

Jeg skal i gang med mer baking, men det blir ikke så mye av den skumle sorten.

Tror jeg skal holde meg til litt annen bakst i dag.

Skal du feire Halloween i helga eller på mandag??

 

ØNSKER DEG EN SKUMMEL HELG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

9 kommentarer
    1. Her er mye som frister ser jeg. Her i bygda er det ingen unger som kommer på døra. Er visst sammenkomst for unger på skolen. Med eller uten kostyme. God helg til dere.

      1. Det er nok sånn en del steder at de heller møtes til et arrangement enn at de går rundt på dørene hos folk.🤗🎃
        Riktig fin fredag til deg.🤗

      1. Det er kanskje mest de som har unger i hus som feirer Halloween.🎃
        Her begynner ungene å bli så store at vi ikke markerer det noe særlig lenger, men jeg har bakt mye forskjellig som vi har hatt i kafeen.🎃
        Riktig god helg til deg også.🤗🎃

      1. Den hjernen syns jeg er ekstra gyselig, men den var gøy å lage.🎃
        Riktig fin fredag til deg også.🤩🥰

    2. Så mye stilig! Ønsker meg plutselig tilbake til da jentene mine var små! 😀
      Jeg lurte lenge på hva småtissene var (små-tissene), hihi 😉

      1. Ja, det var mest morsomt da ungene var litt mindre.🎃🤩
        Burde kanskje vurdert å skrevet noe annet der ser jeg.🙈🙈🙈😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg