Hvor mange prosjekter ble det??

Langt om lenge er jeg ferdig med å telle opp 2023.

Copyright: strikkeleg_glede

Jeg har også i år meldt meg på Strikkebingo24 på Instagram og slik ser mitt brett ut.

Som dere ser har jeg satt fokus på å få oversikt over prosjekter og fullføre noen av dem og krympe garnlageret.

Men først må jeg jo bli ferdig med 2023 og statusen på de ferdige prosjektene, så skal jeg heller lage et annet innlegg med hva jeg har med pinner i seg, he, he…

Nå har jeg fått regnet sammen og delt det jeg har laget inn i forskjellige kategorier.

Copyright: Strikkekjerring

På tampen av året laget jeg trykk på 200 slike handlenett, som vår nabokommune bruker til å gi til nye innbyggere i kommunen.

De er ikke med i regnestykket og det er heller ikke andre ting jeg har laget trykk på, men som jeg ikke har sydd selv.

 

STATUS FULLFØRTE PROSJEKTER 2023:

TØFLER: 10 par

LUER: 8 stk

HOLLY BOW: 1 stk

TWISTNISSER: 3 stk

SOKKER: 11 par

SYDDE SKINNVOTTER: 1 par

SYDDE SKINNHJERTER: 5 stk

VOTTER: 4 par

LILLE SUKKERSPINN: 1 stk

HEKLET DUK: 1 stk

HEKLET MATTE: 1 stk

SYDD SKJØRT: 1 stk

SYDDE LUER: 2 stk

SYDD VESKE: 1 stk

HOODIE: 1 stk

TOVA SÅLER: 2 par

SJAL: 1 stk

SOMMERTOPP: 1 stk

SCRUNCHIE: 1 stk

PANNEBÅND: 5 stk

KOFTE: 1 stk

HALSER: 2 stk

HENTESETT: 1 stk

PÅSKEEGG: 4 stk

SITTEUNDERLAG: 1 stk

PÅSKEHARER: 2 stk

 

TOTALT BLE DET FERDIGSTILT 72 PROSJEKTER I 2023!

Det må jeg vel si meg godt fornøyd med.

Siden jeg ikke klarte å knote meg til å veie opp garnet mitt ved starten av året, så aner jeg ikke hvor mye vekt og meter dette har utgjort, men nå er jeg i gang med å sortere og veie alt garnet mitt og legge det inn i appen

 

KNIT AND NOTE

Da tenker jeg at 2024 skal bli et mer oversiktlig og ryddig år.

(Håper jeg, he, he…)

Copyright: Strikkekjerring

Vi har hatt et nydelig vær med måneskinn og nordlys den siste uke, men det er kaldt.

13-14 minusgrader er det hos oss nå, men nå skal det bli mildere og komme mer snø.

Ikke så mye som det er kommet på Sørlandet, tenker jeg, men det blir nok både brøyting og snømåking i løpet av helga.

Nå er jo Nordlendingene kjent for å le når “søringene” klager over mye snø, men jeg må si jeg føler litt med dere.

Det eneste jeg synes er litt rart er at det får så innmari mye sendetid i nyhetene.

Jeg skjønner at beredskapen sør for oss er dårligere og det tar lenger tid før brøytemannskapene er på plass og at vi er mer “vant” til at det kommer mye snø og at det er kaldt, men det trengs kanskje ikke en oppdatering fra minutt-til-minutt på hvordan situasjonen er akkurat nå??

Sendetiden på snømengdene er betydelig større enn de tragiske dødsfallene som har skjedd de siste dagene.

Det som er bra er at nå skal de som bor ute tas vare på og gis ett sted å sove innomhus i kulda, men det forundrer meg stort at dette problemet ikke har vært mulig å løse før akkurat nå når kulda setter inn?

Har ikke disse menneskene behov for et sted å være hele året???

Jeg mener bestemt at det hadde vært mer riktig å bruke penger og ressurser på det enn å sende milliarder av kroner ut av Norge til våpen og krigføring.

Der svikter den Norske stat på det groveste de svake i samfunnet vårt.

Jeg kjenner jeg blir glovarm bare jeg tenker på det!!

Og kom bare ikke å fortell meg at de selv ønsker å bo på gata!

Det er det INGEN som gjør, men noen må faktisk bo der fordi de ikke er trygge der de bor og samfunnet vårt gir ikke disse menneskene et trygt sted å bo.

Heldigvis vet jeg at det er svært mange strikkere rundt om i landet som gir strikka sokker, votter og andre ullplagg til både Frelsesarmeen, Kirkens Nødhjelp og andre organisasjoner som sørger for at de som virkelig trenger det, får plagg som kan hjelpe dem med å holde varmen i sprengkulda.

Det er en viktig jobb som vi alle må fortsette å bidra med!

 

HA EN VELDEDIG TORSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

6 kommentarer
    1. Imponerende hva du har kreert i løpet av året i tillegg til mer enn full jobb. si meg, har døgnet ditt mer enn 24 timer?
      Jeg skjønner heller ikke at man ikke kan få til nattely for bostedsløse før det er et tosifret antall kuldegrader.
      Her har antallet bostedsløse økt det siste året . I desember var det på 13. Så høyt har det ikke vært på mange år. Det ble satt i gang tiltak. Man tok i bruk et par gamle bygg som sto tomme og klarte å skaffe de 13 tak over hodet i løpet av en drøy uke. Det er godt å vite nå som kulda hos oss skal krype under minus 20.

      1. Jeg fatter det heller ikke.
        Jeg skjemmes over å tenke på at vi utad skal forestille å være et rikt land og vi pøser ut penger til utlandet, mens halve ræva henger ute i vårt eget land.
        Det beviser også at de kan når de bare vil! Ingen skal være nødt til å bo og sove ute hverken på vinter eller på sommeren.
        I denne kulda fryser folk i hjel temmelig fort og da bretter de plutselig opp armene og stiller med beredskap, men hvor lenge??

        1. I Oslo kommer tilbudet til å være tilgjengelig til den verste kulda er over, etter hva jeg har forstått. Hos oss tror jeg det skal eksistere så lenge vi har behovet ut fra hva vi ble orientert om i kommunestyret.

    2. Du er ei driftig dame! Utrolig mye du har produsert.
      Og det nesten uten å kjøpe noe nytt garn?
      Tar av meg hatten..
      Ønsker deg en riktig så fin kveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg