Hvor handler du garnet ditt nå?

Riktig god lørdag morgen!

I området rundt oss stenger flere og flere butikker nå dørene, også garnbutikkene.

De fleste av dem tilbyr likevel at man kan handle og få levert på døren.

Mange garnbutikker har gjerne leide lokaler inne i et kjøpesenter eller sammen med andre butikker.

Hvordan er det hos deg? Har du åpne garnbutikker eller muligheter for å få handlet der?

Eller handler du i nettbutikker?

Mange har fått bedre tid til å strikke disse dager, så jeg vil tro at pinnene går varme rundt om i landet.

Jeg er veldig spent på å høre hvordan du får tak i mer garn.

Kanskje du har et enormt garnlager å ta av, så du ikke trenger noe på minst et år? He, he……

 

Tusseladdgenseren ligger nå på badegulvet til tørk. Jeg turte ikke i sentrifugere den så mye, siden det er ren ull, så den er innmari våt.

Det er mulig den ikke blir tørr på en uke, he, he….

 

Jeg har derfor lagt opp til neste prosjekt, nemlig Stryta.

Den skal jeg strikke til mannen min, i Alafoss Lopi.

Ikke de samme fargene som på bildet, men det skal du få se senere. Jeg tror det blir fint.

På jobb i dag, så koker jeg gomme og baker masse brød.

Jeg skal også levere en bløtkake, så jeg har litt å gjøre i dag, heldigvis.

Håper det blir litt take-away også i løpet av dagen.

Jeg kan tenke meg at det er en del som begynner å bli lei av å lage middag hjemme nå.

Håper du får en kjempefin lørdag og at du har pinner og garn nok til helga!

10 kommentarer
    1. Vil bare gjerne informere deg om at sentrifugering ikke er noe problem på strikkeplagg. Da ligger plagget rolig langs veggen i trommelen. 😀😀

      1. Jeg pleier normalt å ha sentrifugen på ganske mye, men denne genseren er så tung og tjukk at jeg var redd den skulle tove likevel, så jeg hadde bare 300 omdreininger på maskinen.
        Satser på at den tørker på badegulvet med håndklær under og over. Den skal være en gave og jeg har ikke lyst til å strikke en til, he, he…
        Håper du får en flott lørdag!

    2. Jeg er en av dem som har et garnlager for både ett og to år :=) men jeg har alikavel kjøpt til en kofte jeg strikker nå på nille og der er det åpent,så har vi 2 garnforetninger i Volda begge har egne butikker,altså ikke i et senter og begge er åpne,så her er det ingen problemer med å kjøpe garn,har slutta å bestille på nett for jeg bor på bygda og kjører ikke bil,da er det ikke like lett å komme seg til butikken når varene kommer ,det var greit når landpostbudet hadde pakkene med,men det er slutt på det nå

      1. Så flott å høre at det er garnbutikker som klarer å holde å åpent nå! Uansett hvor mye garn man har, er det gjerne ikke det rette garnet til akkurat det man har lyst til å strikke akkurat nå og da må man jo kjøpe garn. Riktig god helg til deg!

    3. Veldig lurt å rulle store plagg inn et stort håndkle og så tråkke/hoppe på det. Masse vann suges opp i håndkledet og plagget er mye tørrere. Jeg gjør det ofte.

      1. Å, at jeg ikke tenkte på det! *Klask i panna*
        Det kunne jeg absolutt ha gjort.
        Genseren begynner å nærme seg tørr nå.
        Jeg skal bare dampe den litt mens den enda er fuktig.
        Ha en riktig fin søndag!

    4. Har et ikke så veldig lite lager med garn, men om jeg skal ha noe nytt så kjøper jeg det hos A Knit Story hvor jeg er strikke konsulent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg