Hva skal restegarnet brukes til? + Oppbevaring av strikkepinner

Hva skal restegarnet brukes til?

Det er lett å finne nytt garn og starte et nytt prosjekt, men hva med restegarnet?

Jeg er alltid på utkikk etter gode ideer til hvordan man kan få brukt op restegarnet.

Strikk opp garnet ditt! Det er nesten i samme gate som Spis opp maten din!

Jeg liker hverken å kaste mat eller la garnet bli liggende ubrukt.

I 2022 har jeg en plan om å starte prosjekter hvor jeg kan bruke restegarnet etter hvert som jeg er ferdig med et prosjekt. Jeg har egentlig vært ganske flink til å bruke opp det meste av restegarnet i 2021, men jeg kan definitivt bli enda flinkere.

Copyright: Strikkekjerring

Akkurat nå har jeg en del restegarn igjen etter de 2 parene med Mariussokker, som jeg har strikket.

Jeg tenker at dette skal være nok til et par sokker til.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har lagt opp til et par sokker til Musikermannen.

Jeg har oppdaget at det går mye kjappere å strikke sokker på 30 cm rundpinne.

En genial oppfinnelse, spør du meg!

 

Jeg har også fått orden på strikkepinnene mine.

Alle er sortert og kommet inn i en strikkepinnemappe.

Copyright: Strikkekjerring

Det er kjekt å ha alle strømpepinner og rundpinner samlet på et sted.

Tidligere har jeg hatt dem i en kurv, men det tar mye tid å finne rette pinnestørrelsen når det ikke er sortert.

Copyright: Strikkekjerring

 

Fine sauer, garn og strikkepinner er det på utsiden av strikkepinnemappa også.

 

I dag har jeg gjort unna litt kontorarbeid og vært ute og gått tur med hunden. I dag har det vært rundt nullpunktet, men stille og fint, så det var virkelig fint å være ute og gå i dag.

Nå skal jeg finne fram klippesaksa og klippe håret til Musikermannen. Han begynner å bli langhåret, igjen. Det er bakdelen med å ha så kort hår. Det må klippes ofte!!

I kveld skal vi i julebesøk. Det blir koselig!

Nyttårsaften skal også tilbringes sammen med familie.

 

KOS DEG MASSE DENNE SISTE TORSDAGEN I 2021!!

 

5 kommentarer

Siste innlegg