Hva skal du strikke i påska???

Har du lagt planer for hva du skal strikke i påska?

Påsken er lang og når hjemmeskolen får en pause, blir det kanskje litt mer strikketid?

Skal du strikke påskepynt eller kanskje noe lekkert til deg selv?

Disse søte små harepusene tar ikke lang tid å strikke. Her har du helt sikkert noen små rester du kan bruke.

Hvis du strikker dem i forskjellige garntykkelser kan du få en hel familie med små og store harepuser.

Oppskriften er på dansk, så den skal være grei å forstå.

 

MØNSTER: BUNNY

Jeg skal jobbe en del, så jeg tror ikke jeg rekker å starte så mange nye prosjekter. Påskestrikken min blir derfor å strikke videre på Stryta til mannen.

Minsten og jeg har laget ferdig oppgaven i Kunst & Håndtverk. Det skulle handle om koronaviruset og man kunne gjøre forskjellige oppgaver. Han valgte å lage en hjemmelagd koronavirus og vi tok mange bilder i forskjellige settinger.

Jeg hadde et gammelt filtet sitteunderlag som ble brukt til “kropp” og fyllmasse. Han sydde rundt kanten og snurpet den sammen. Litt garn fra mitt lille (he, he) garnlager ble brukt til å lage små armer ut fra “kroppen”.

Vi har også jobbet med praktiske oppgaver i mattematikk, som skulle dokumenteres. Mannen og minsten tar nå  siste oppgave, som er snekring og måling. Ellers har vi laget oppgaver som inneholder armhevinger og oversikt over hvor mange sko hver enkelt har i yttergangen. En oppgave jeg faktisk tar med stor ro, siden jeg faktisk ikke har så voldsomt mange par. Jeg er derfor ikke redd for å bli avslørt for mengden sko jeg er eier av, he, he…

Jeg tror nok jeg har mange foreldre med meg på at å sjonglere mellom jobb og hjemmeskole absolutt byr på noen utfordringer. Vi får inderlig håpe at hverdagen kan vende tilbake om ikke så altfor lang tid. Barn og unge trenger å dra på skole og i barnehagen og få treffe andre på sin alder. I lengden er denne situasjonen ikke god, så vi må inderlig håpe at den ikke må vare voldsomt lenge.

Take care! Vask hender og puss tenner! (Ja, vi har ikke tannleger tilgjengelig nå, så nå må vi pusse ekstra godt)

4 kommentarer
      1. Helt enig! Kjekt med noe som ikke tar så lang tid å lage nå når påska snart starter.
        Koselig med litt hjemmelaget påskepynt. Ha en superfin kveld!

      1. Absolutt! Vi må gjøre det beste ut av det og pynte og kose oss litt ekstra i påsken. Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg