Hva er på pinnene mine nå???

Alltid ett nytt prosjekt på gang, he, he…

Copyright: Strikkekjerring

Siden jeg gikk meg på en liten garnsmell og det kom inn 250 gram Finull i lageret på grunn av samstrikken av Vertices Unite, så da var det jo kanskje på tide å tenke ut noe lurt??

For å få noen gram litt kjapt ut av lageret tenkte jeg at (mens jeg ventet på det nye garnet) jeg fikk strikke noe kjappstrikka med det tykke garnet mitt.

Det er skikkelig lurt vet dere!

Da kan jeg kjapt strikke opp tilsvarende mengde garn som kommer inn på lageret og da kommer man jo veeeeldig mye fortere i 0 igjen, sant?

Ikke for det.

Det nye garnet skal jo rett på pinnene det også, så det skal jo ikke sånn sett inn i lageret, sånn egentlig.

Men likevel kan det jo være lurt å få vekk noen ekstra gram av den ganske så store mengden av tykt garn jeg har.

Hva er det så jeg strikker da?

Copyright: HOY

Jo, jeg strikker en slik Mossveske.

Den blir ganske så stor og rommer både strikketøy, mobil, solbriller og det jeg måtte trenge å ta med på tur.

Den skal egentlig strikkes i dobbel Fryd, som er 100 % ull og toves etterpå.

Jeg strikker i enkel Hegre, siden jeg har masse av det i lageret mitt.

Vesken er enkel å strikke, men den har noen små twister.

Du begynner med å strikke bunnen og strikker så hoveddelen av vesken.

I hvert hjørne strikker du en vrangmaske, en patentmaske og en vrangmaske for å lage hjørner i vesken.

Skinnreimer har jeg bestilt hos Selfmade og de er nok på vei i posten til meg.

Oppskriften er på norsk og er gratis, så det er bare å laste ned og legge opp i en fei.

 

OPPSKRIFT: MOSSVESKE

GARN: FRYD ELLER ANNET ULLGARN SOM KAN TOVES

PINNER: 5 MM

Copyright: Strikkekjerring

Her vi bor har vi ikke så mange naboer, men vi har stadig vekk noen naboer som er innom som snarest.

Disse 4 her koste seg på nabotomta og hadde overnattet der når vi stod opp en morgen denne uka.

Jeg tenkte å by dem på morrakaffe, men de var visst ikke så interessert i å bosette seg her, så de snudde ræva til meg og dro sin kos.

Kanskje ikke så rart, siden Musikermannen er i vedskogen både tidlig og seint, så stille og rolig er det jo ikke å være våre naboer for tida.

Jaja, vi trives nå godt alene her oppe på Høyborg, så det er nå greit.

Jeg har en mistanke om at de fort kunne blitt naboer som går på slang i hagen, så det er kanskje like greit at de finner seg et annet sted å bo.

4 stykker på slang i hagen kunne fort blitt litt slitsomt i lengden, vil jeg tro.

Det er ikke sikkert jeg hadde vært like gjestfri etter en stund.

Da hadde jeg kanskje pælma morrakaffen etter dem når de hadde forsynt seg av både blomster og trær.

Jeg for nok heller takke for at visitten ble ganske kjapp og at overnattingsgjestene dro hjem etter besøket.

Men flotte å se på er de jo.

 

HA EN GJESTFRI SØNDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg