Husker du??

Da mener jeg ikke programmet med Odd Grythe og Ivar Ruste som gikk på TV på 70- og 80-tallet.

Copyright: Strikkekjerring

Nei, det jeg tenker på er dette pannebåndet som vi “alle” strikket for en del år siden.

Jeg tror mønsteret er fra 2006 eller 2007, der omkring.

Det består av bare rett og vrangmasker og strikkes med forkortede pinner i en vendestrikk teknikk.

Veldig enkelt og fasongen er veldig fin.

Pannebåndet sitter veldig godt på.

Mønsteret er på engelsk, men googler du litt finner du det på norsk også.

Siden designeren ikke har lagt det til selv, vet jeg ikke om det er gitt tillatelse til oversettelsen, så da vet jeg ikke om det er greit å legge link til mønsteret heller, derfor legger jeg link til det originale mønsteret under neste bilde.

Jeg hadde ett helt nøste Falk igjen og til dette pannebåndet gikk det med 37 gram garn.

Jeg har pyntet det med den hekla blomsten som jeg brukte litt restegarn på i går.

Man trenger ikke å strikke knapphull i disse pannebåndene siden det naturlig blir små hull der man vender og dermed er de lette å justere i forhold til hodetykkelse også.

Her får du også bruk for de enslige knappene du har liggende i knappeglasset ditt.

Copyright: Strikkekjerring

Slik ser det ut før du knepper det sammen.

Jeg har strikket veldig mange av disse, men det begynner å bli mange år siden nå.

Det er også lett å regulere størrelsen alt etter garn og pinner.

 

MØNSTER: CALORIMETRY

GARN: HER HAR JEG BRUKT FALK

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSE: DAME

 

Nå har jeg bare 2 små rester igjen av garnet i superwash/merinoullblanding.

De skal inn i restegarnsteppene jeg strikker, men jeg må vente til neste kasse slik at jeg har flere farger jeg kan ha sammen med dem.

Jeg skal derfor gå over til litt tykkere garn og aller først må jeg sette meg ned å lete etter mønstre som kan passe til garnet og de små mengdene jeg har.

Akkurat nå har jeg ingen ideer om hva jeg skal lage av det, så jeg får se hva jeg finner.

Jeg har vært på jobb noen timer og vasket og ryddet i dag, men til slutt kokte kroppen av feber, så da var det bare å tusle seg hjem til sofaen igjen.

Innkalling til sykehuset og ny time hos revmatologen fikk jeg også i dag, så da må jeg få klemt inn en reise til legekontoret for å få tatt blodprøver denne uka, men jeg bør jo helst bli litt friskere først.

De som kommer til legekontoret er sikkert syke nok fra før om ikke jeg skal komme og smitte dem med mer elendighet.

Så har Musikermannen og jeg jobbet med å lage lister med 90 sanger til Musikkbingoen vi skal ha på fredag kveld.

Ideen var min og utstyr er innkjøpt, så det bør helst komme bra med folk på fredag slik at ikke Musikermannen kan lage en aldri så liten “kommers” etterpå for at jeg har brukt penger på noe unyttig, he, he…

Jeg har klokketro på at det kommer til å bli veldig gøy og at den “kommersen” skal unngås!

Så får jeg heller ta smellen (hvis den kommer) etterpå, hi, hi…

 

NYT EN ISKALD MARSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg hengte meg nok ikke på den trenden med de pannebåndene. Har aldri vært glad i det eller luer…. Er jo bedre å gå rundt å fryse både ører og topplokket vettu 🙈 Her strikker og rekker jeg opp på genseren min, for jeg leste ikke mønsteret ordentlig å da går det som det går. Klems 🤗

      1. Hehe😅😂
        Jeg har strikket mange av dem tidligere, men har visst ikke ett eneste igjen i huset. Har visst gitt dem bort ser det ut til.🧶
        Var akkurat og kommenterte genseren din. Kjempekjedelig å rekke opp, men noen ganger må man bare for å få det slik man vil ha det.🤗

    2. Nydelig pannebånd..Jeg hadde ikke det sånt, men ser supert ut.
      Dere er I farta som alltid…Men får håpe du blir ordentlig frisk fort..
      Fin kveld videre 🙂

      1. Vi var nok mange som strikket disse for noen år siden.🧶
        Jeg kom plutselig på at det trengtes i underkant av ett nøste til et slikt pannebånd.🤗👌🏻

    3. du bør bli frisk ja ,ikke bra å være ute med feber hver dag :=) husker dei pannebanda men har aldri strikkes slike selv :=) og du tryller nok helt sikkert frem noe fint av det litt tykkere garnet du skal til med

      1. Det er så fryktelig kaldt ute nå, så jeg prøver å holde meg mest mulig inne til jeg er blitt frisk.🤗
        Disse pannebåndene er supre til de enslige nøstene man har i kurven.🧶👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg