Høstværvotter – Norsk oppskrift

Om vi vil det eller ei, så begynner det å bli tid for å begynne å bruke votter.

Ikke minst må vi sjekke om vi har nok til alle i huset i votteskuffa.

Copyright: Carosknit

Disse nydelige Høstværvottene fra Carosknit passer perfekt til høsten og de står definitivt på min strikkeliste.

Her kan man jo bruke de fargene man måtte ha lyst til, men de er jo veldig fine i grønt, rustfarget eller varmrød da.

Mønsteret fins i 4 forskjellige størrelser, så her kan man strikke til både dame og mann.

Du trenger ca 1 nøste av hver farge til ett par votter.

Copyright: Carosknit

Av garn kan man bruke Per Gynt, Karisma, Falk eller lignende med strikkefasthet 22/10.

 

Mønster: Høstværvottene

Garn: Per Gynt, Falk, Karisma eller lignende

Pinner: 2.5 mm, 3 mm og 3.5 mm

Størrelser: Dame/Herre i flere størrelser

 

Hos oss er det fint høstvær i dag, men nå får vi også virkelig kjenne på høye strømpriser vi også.

Nesten 5 kr pr kilowattime i dag her i nord.

Hvorfor kan være vanskelig å skjønne etter den dårlige sommeren vi har hatt med enormt med nedbør.

Men det er ikke den vanlige innbygger i Norge som bestemmer, så vi må bare ta det vi får.

Jeg har mange gjøremål på formiddagen, så jeg får bare holde varmen med å arbeide, hi, hi….

 

NYT HØSTDAGEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

10 kommentarer
      1. Helt umulig, så det er bare å gi opp å prøve å skjønne. Så får vi heller spare der vi kan.🤗

    1. Flotte votter. Strømprisen ja. Tok fastpris før jul da den var noe høyere. Angrer ikke på det nei. Tenkte på deg da det var fotballkamp i går. Men jeg heia på begge lag. Hi,hi mest rettferdig sånn.

      1. Det var lurt av deg.🤗
        Vi har spotpris og ble for sein for å binde strømmen. Nå har alle kraftselskaper stengt for den muligheten her.😅
        Jo, det gikk ikke helt veien for Bodø/Glimt i går, men det er bra at det er flere lag som hevder seg.👏🏻🤗

    2. Jeg sitter her og varmer meg på telys – billig og greit! 🙂
      De vottene ropte litt på meg ja, de var skjønne…særlig de grønne! Det var et vakkert mønster!
      Kos deg varm drikke og slå floka.. 🙂

    3. For noen fantastisk fine votter. Har kjøpt oppskrift så får eg se om det blir et par egovotter. 😃

      1. Helt enig!🥰🤩
        De er skikkelig fine, så her er også mønster kjøpt og de skal strikkes i løpet av høsten.🍂🍃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg