HøstMarius

September er en fin måned og nå har vi også fått sol slik at de fine høstfargene kommer godt fram.

Copyright: Strikkekjerring

Etter inspirasjon fra et bilde på Instagram, har jeg strikket en potteskjuler med Mariusmønster til den fine røsslyngen jeg har kjøpt.

Mariusmønster kan brukes til absolutt alt synes jeg, hi, hi….

Her har jeg brukt både Fritidsgarn og Hegre av garnlageret.

Disse var morsomme å strikke, så det blir garantert strikket flere.

Copyright: Strikkekjerring

Høstfargene trer godt fram nå når sola endelig har bestemt seg for å besøke oss.

Men det er kun 4 varmegrader nå på morgenen og det har nok vært kaldere i natt, så det er slett ingen varme.

Disse potteskjulerne er strikket på måfå, men jeg har brukt 4 mønsterrapporter rundt, så har jeg felt under og tovet litt i vaskemaskinen og deretter i tørketrommelen til jeg synes den ble passe tovet.

Jeg skal finne fram garn og strikke flere i dag tenkte jeg.

Men aller først har jeg en del jobb som skal gjøres.

Vi skal ha en minnestund i neste uke for 100 mennesker, kanskje fler, så det må planlegges godt og forberedes.

Copyright: Strikkekjerring

Dette vakre turistskipet var inne på Svartisen i går og været var heldigvis begynt å lette slik at de fikk sett isen.

Nå er vi lovet sol i flere dager, så det skal bli fint.

Det blir ikke mer enn 12-14 grader på det varmeste og kjølig på kveldene og natta, men jeg håper ikke det blir frost.

Jeg har mandelpotetene stående i jorda og jeg tenkte de kunne få stå litt til.

Vi har bare tatt opp etterhvert som vi har trengt til middag og vi har ikke noe særlig til lagringsplass, så jeg håper frosten holder seg unna en stund til.

Veden er heldigvis kommet i hus og alt er klyvd og kommet under tak, så vi skal ha rikelig ved til vinteren, men jeg håper ikke vi skal trenge å fyre i ovnen hver dag allerede.

Takk så mye for at DU tok turen innom hos meg i dag! 🙂

 

NYT DEN FØRSTE HØSTDAGEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Så greit å ha poteter å plukke når man trenger de 🙂 Men de må vel inn før kulden setter sitt preg…
      Fin og stilig og artig potteskjuler 😀

      1. Ja, jeg håper bare at det ikke blir nattefrost. Naboen målte 1 plussgrad kl 5 i morges.😅

    2. Næmmen, så koselig det var med varm strikkepotteskuler :). Ble helt glad på plantens vegner…og nå er vi over på høstkapitelet. Sol er godt, fult av den her også, men ser det har begynt å bli kaldt om natt hos deg. Nyt torsdagen :).

      1. Ja, plantene kan trenge litt varme de også.🧶🍂🍃 Naboen hadde målt bare 1 plussgrad i nattmorges, så det har vært kjølig.😅

    3. Luften har forandret seg her på Østlandet også nå, den er skarpere. Ute er det fortsatt sommergrønt på trærne, noe som sikkert beror på at vi har og har hatt så høye temperaturer. Stilig med Marius potteskjuler, men du har vel en pose eller noe oppi sånn at den ikke blir ødelagt når du vanner? Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Ja, jeg har en vanlig krukke inni.🤗Tror nok planten liker å få litt varm ull på seg den også. Vi har sol og fint vær her også, men det er kjølig.☀️😅

      1. Det er helt sant.🤗
        Planten liker nok litt varm ull den også. Særlig om natta nå.🧶😊🍁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg