Høstlig pynt – Gratis oppskrift

Skogen hos oss er godt i gang med å skifte farge fra grønt til gult, orange og brunt.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg liker høsten jeg.

Når været er fint, er det en fin tid for å gå tur i fjellet.

Lufta er klarere, det er passe varmt og ikke så mange insekter.

Når det blir mørkt på kveldene har man verdens beste unnskyldning for å sitte inn og kose seg med stearinlys, en god bok, en film, en kopp te eller kaffe og ikke minst strikking.

Jeg er absolutt av den typen som bytter farger og pynt i stua etter sesong og liker ekstra godt å pynte med noe jeg har laget selv.

Her har jeg strikket flere pyntegresskar av min uendelige mengde med små nøster av garn.

Her kan man bruke både tynt og tykt garn.

Det er ikke så nøye med strikkefastheten her.

Det eneste som skjer er at du får gresskar i forskjellige størrelser og det er jo bare sjarmerende.

Copyright: Strikkekjerring

Plukk litt kongler og finn litt annen pynt og lys, så har du en fin dekorasjon som ikke trenger å koste skjorta.

Jeg bruker også alle trådendene til tidligere strikkeprosjekter inni disse pyntegresskarene, som jeg fortalte om i går: HER

Disse gresskarene er veldig enkle å strikke og det fins masse gratis oppskrifter og du skal få tips til noen av dem.

De jeg har strikket, finner du gratis oppskrift på HER

Copyright: Garnstudio

Dette gresskaret her er også gratis og er en norsk oppskrift.

Det er bare å laste ned, finne fram garn og pinner og strikke ivei.

Mønster: Cinderella`s Pumpkins

 

Tirsdagen er godt i gang, men med mange timer foran oss.

Min skal fylles med mange gjøremål.

Jeg kjeder meg aldri og lurer aldri på hva jeg skal finne på i dag.

Det er heller sånn at jeg skulle ønske dagen hadde flere timer slik at jeg fikk gjort mer på en dag, men slik er det jo ikke.

Det er absolutt et luksusproblem.

De som sitter alene hele dagen og ikke har noe spesielt de skal gjøre eller ikke har krefter og overskudd til å gjøre noe har en helt annen dag enn meg.

De lurer kanskje mer på hvordan de skal få dagen til å gå og timene går sakte.

Samfunnet vårt er bygd opp på travelheten og gjøremål og de som ikke er en del av det, kan føle at de ikke er en del av det.

Selv om vi bor i ett land der alle skal bli tatt godt vare på og vi tenker at det er et likhetsprinsipp som sørger for at alle skal klare seg og ha økonomi til å kunne leve et bra liv, er forskjellene store blant oss.

Vi lever ulike liv og jeg er bekymret for at denne vinteren vil bli vanskelig for veldig mange flere.

De som har minst blir hardest rammet.

Hvordan kan vi unngå det?

Vi kan hvertfall begynne med oss selv og tenke på de vi har rundt oss.

Jeg skal bli flinkere til å dra på besøk denne høsten og vinteren.
Pandemien er over, men er vi egentlig blitt noe flinkere til å ta oss en tur til naboen på kaffe??

Eller er vi “grodd” fast i sofaen foran TV-skjermen??

Alle trenger vi noen å snakke med, le med og ha det hyggelig med.

Vet vi egentlig noe særlig om hva de som bor rundt oss gjør, tenker og hvordan har de det egentlig??

Jeg tror vi alle har et stoooooort potensiale til å bli veldig mye flinkere der.

 

HA EN TALETRENGT TIRSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

18 kommentarer
      1. Jeg tror vi er blitt dårligere på å dra på besøk til hverandre. Det må helst avtales først i god tid. Før slang man bare innom for en kopp kaffe og litt prat. Det tror jeg de fleste av oss kan bli bedre på.🤗

    1. Jeg liker gresskarene dine godt. De er søte og dekorative. Jeg synes ikke folk har blitt flinkere til å oppsøke hverandre og dra på besøk til hverandre etter at pandemien roet seg. I alle fall merker ikke vi forskjell. Det er heller sånn at folk har kommet ut av vanen med å kontakte hverandre.

      1. Jeg tror også vi har vennet oss til å være hjemme og mange av oss har ikke tatt opp igjen vanen med å stikke innom og prate litt. Det er så viktig og særlig for de som bor alene.😊

          1. Det har du nok rett i.🤗
            Mange har stor familie også som de stiller opp for og føler ikke at de har tid til mer.😊

    2. Så fin pynt! 😀

      Etter at vi flyttet har vi mye mer kontakt med folk. Naboene stikker innom, og vi stikker innom dem. Noen ganger bare på ek liten prat, andre ganger på kaffe med noe godt til.
      Mye lettere å være impulsiv på landet føler jeg. Her stenger ikke folk seg inne ☺️ Nyt kvelden, taletrengt eller ei 😄❤️

      1. Så bra!🤗
        Det er viktig å ta seg tid til en prat med naboene og hyggelig å sitte og prate over en kopp kaffe.🤗

    3. De strikkede gresskarene er superkule, og jeg skal forsøke meg på dem tenker jeg. Her i Casa Fres og Knurr, blir gardiner, duker og pynt skiftet ut etter hvilken årstid vi er i. Trodde nesten at det bare var jeg som gjorde det, men hyggelig å se at vi er flere 😊 Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Jeg synes det er koselig å endre litt farger og stil i huset, alt etter årstid.🤗🍂🍃Pyntegresskarene er enkle og kjappe å strikke og supre for å få brukt opp restegarnet.🧶🍂🍁Ha en fin onsdag!🌸

    4. Høsten kommer med sine vakre farger nå ja 🙂 Det er herlig! Jeg elsker høsten 🙂

      Ulikhetene i Norge ser ut til å bare bli større og større 🙁

      Lag deg en fin onsdag der nord 🙂

      1. Jeg elsker også høsten med de sterke fine fargene og klare lufta.🤩🍁🍃
        Det er blitt veldig merkbart at det er store ulikheter her i Norge og det ser ut til at det bare blir mer av det dessverre.
        Ha en flott siste augustdag!🍁🍃

    5. Nå blir det gresskar. Tusen takk for den norske oppskrifta.
      Alle har så mer enn nok med sitt og sine idag. Så blir det vel sånn at overskuddet rekker ikkje til mer. Men om eg er ei “godt moden” dame, klarer eg å fylle dagene. Og ikkje minst, har problem med å kjede meg. Kanskje det er grunnen til at tiden går så altfor fort.
      Ha en fin dag.

      1. Bare hyggelig!🤗
        Ja, det blir fort sånn og mange har stor familie som de stiller opp for og har ikke overskudd til mer og det er forståelig det også.😊
        Kos deg med strikkingen!🧶🍃🍂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg