Hjerter og Bling, Bling

Strikkepinnene har visst blitt bytta ut med skinnål den siste uka.

Copyright: Strikkekjerring

Det har ført til at Musikermannen har fått seg nye votter og jeg har visst fått litt dilla på å sy skinnhjerter.

Det er et sånn passe stort arbeid som man blir ganske kjapt ferdig med og det passer fint for meg når man har mye annet å gjøre.

Jeg måtte jo prøve meg på å sy litt ekstra bling på hjertene, så da ble det noen perler langs kanten rundt.

Jeg må se om jeg finner noen som er litt mindre enn dette neste gang, men de jeg hadde som var mindre, gikk ikke skinnåla gjennom, så de kunne ikke brukes.

Copyright: Strikkekjerring

Nå har det blitt en aldri så liten samling med skinnhjerter og jeg har trykt flere på skinnrester som jeg kan sy hjerter av.

Jeg har kjøpt meg noen trykkblokker, men jeg tror sannelig jeg skal ønske meg noen flere i julegave.

Kanskje fra meg selv, til meg selv? Hi, hi….

Hvis du har lyst til å prøve deg på skinnsøm, så trenger du litt utstyr for å gå i gang.

Du trenger naturlig nok skinn og her finnes det veldig mange typer å velge blant, alt fra Norsk Pelssau, Gotlandsfår, Villsau, Spælsau, Norsk kvit sau og mange, mange flere.

Så vil du trenge trykkblokker og trykkfarge.

Trykkblokker kan du blant annet kjøpe fra

FJELLFORM

Skinn og trykkblokker er det som koster mest penger.

Så vil du har behov for skinnåler og vokset lintråd.

Skinnåler er forbruksvare og må byttes ganske ofte.

De koster ikke all verden, så det er ikke det dyreste med denne hobbyen.

Du vil også ha bruk for stoffklyper for å feste sammen delene du syr og det kan være en fordel å ha en god saks og en tang for å dra nåla gjennom skinnet med.

Det kan være lurt å melde seg på kurs og prøve før man går til investering av alt utstyret og se om dette er noe man liker å holde på med, siden det koster litt penger å drive på med skinnsøm.

Trykkblokker kan man jo kjøpe litt og litt og kanskje ønske seg til bursdag og til jul.

Kjenner du noen andre som holder på med trykking på skinn, kan dere kanskje byttelåne trykkblokker hos hverandre også.

Hobbyer koster jo gjerne litt å starte med, men jammen har man mange timer med mye gøy også.

Ja, da… Jeg lukket øynene når jeg var inne på linken over her for ikke å bli fristet til å kjøpe flere trykkblokker, så det er faktisk ikke en pakke på vei i posten til meg altså.

Jeg får klare meg med de jeg har foreløpig.

Akkurat nå kan jeg jo sy ferdig de jeg allerede har trykt, så da har jeg nå arbeid en stund.

 

HA EN SKINN(ENDE) KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

2 kommentarer
    1. Jeg har skinnåler som sikkert er 100 år gamle. Men de må slipes. Jeg fant et verktøy for å slipe fiskekroker med. Så lager jeg et hakk i en trekloss, legger nåla i og sliper. Kan sikker bruke neglfil av metall også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg