Hjemmelagd 17. mai sløyfe og slips – Gratis oppskrift

Å lage 17. mai-sløyfene selv er kult og har man en liten (eller stor) herremann i huset, kan man også lage et slips i nasjonalfargene. Kjapt prosjekt og det går fort å lage til hele familien.

Selv om feiringen i år ikke blir som den pleier, MÅ vi jo ta bilder og pynte oss i finstasen!

For oss som er glad i strikking og hekling, blir det perfekte tilbehøret selvsagt hjemmelaget.

Oppskriftene kommer fra Drops design og er gratis og franko.

 

MØNSTER: SLIPS OG SLØYFE

Copyright: Drops design

Du trenger bare noen små rester i rødt, hvitt og blått for å lage de små sløyfene.

Har du en liten herremann, kan du lage en søt propell til ham, kanskje???

 

MØNSTER: SLØYFE

Copyright: Drops design

Disse er enkle og kjappe å lage og gir det lille ekstra til antrekket.

 

Jeg skal jobbe 17. mai, så det blir nok jobbantrekk på meg.

I år holder vi åpent og serverer middag, dessert, kaker, is og brus med forhåndsbestilling av bord.

Da kan vi overholde smittevernreglene og ha kontroll på at det ikke kommer for mange mennesker på en gang.

Jeg er helt sikker på at vi kommer til å få en koselig nasjonaldagsfeiring, selv om den blir annerledes.

 

I går vasket jeg huset, men merkelig nok er kjøkkenet blitt rotete igjen.

Minsten og musikermannen er ute og jobber med sitt, så jeg får nok ta en runde på kjøkkenet og rydde.

Tenkte kanskje jeg skulle ta fram den lille elektriske spinnerokken min og spinne litt ull.

Det er utrolig lenge siden jeg hadde den framme sist, så nå fikk jeg lyst til å spinne litt.

Snøen som er kommet, er ikke smeltet av plenen, så raking blir det ikke i dag heller.

Jeg får kose meg inne med spinning i stedet.

 

Ha en riktig fin kveld!

1 kommentar
    1. Det er skikkelig koselig å lese bloggen din 🙂
      Mattene dere har heklet til utleie rommene er skikkelig digg. Jeg husker at bestemor pleide å hekle slike når hun hadde restegarn. Så bildene der gav meg skikkelig gode minner 🙂

      Hold hjertet varmt og hodet kaldt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg