Heklet Stjerneduk – Gratis oppskrift

Jeg har et rundt bord i stua og det er nesten håpløst å finne runde duker.

Derfor fant jeg en fin oppskrift og heklet en duk selv.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg heklet denne i fjor og har tatt den fram igjen, så nå ligger den på det runde bordet i stua.

Jeg har lyst til å hekle flere. Kanskje en i påskefarger?

Da tror jeg at jeg skal lage den litt større.

Det som er fint med dette mønsteret, er at man kan lage duken så stor som man vil.

Copyright: Strikkekjerring

Her ligger den til blokking.

Siden jeg ikke hadde knappenålene mine når jeg skulle blokke, fant jeg fram flaggene til tårnkaka, hi, hi…

De funket like bra de!

Duken er enkel å hekle, så når man kommer inn i mønsteret, er det bare å hekle i vei!

 

Mønster: Virkad stjärnduk

Garn: Järbo 8/4. Jeg heklet min i Fiol fra Solberg

Krok: 2.5 mm

 

Jeg liker å hekle litt innimellom og har lyst til å lage flere duker og jeg har også planer om en gardinkappe til kjøkkenet. Når det blir vet jeg ikke, men det er absolutt på lista mi.

 

I dag er det overskyet igjen, men stille og fint likevel.

Mandager er det alltid mye å gjøre etter helga.

Mye skal vaskes og ryddes og varer skal bestilles.

Vi skal pakke sengeklær i bilen som skal leveres tilbake i Bodø i morgen og jeg må finne ut hva som kan hentes hos leverandører når vi er i Bodø. Frakt blir fort en kostbar skøy, så jeg pleier å passe på å handle det vi trenger når vi skal til Bodø. Nå er det en stund siden vi har vært der, så lista er lang over hva vi trenger.

 

EN NY FLOTT UKE ØNSKES DEG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

13 kommentarer
    1. Den stjerneduken er knallflott. Har heklet to store til rundbordet. Ene i blå nyanser, og den andre i gult. Enkel duk å hekle og få den så stor som man ønsker.
      Første gang jeg er innom bloggen din og her må jeg titte innom flere ganger. Bodø er en flott by, kos deg med handling.

      1. Den er det!:-)
        Lett å hekle og ikke minst hekle så stor som man ønsker.
        Takk for besøket og ha en kjempefin dag! 🙂

    2. Disse dukene er helt lekre, har sett de anbefalt flere steder. Men når jeg klikker meg inn så ser det ut som oppskriften
      koster 29.- stemmer det?

      1. Nei, hvis du ser en boks under der, så står det Ladda ned gratis mønster.
        Den som koster 29 tror jeg er når du bestiller den i papirform.
        De er så fine og lette å hekle. 🙂

        1. Oj…så bra – da fikk jeg svar…For lurte på det sist også når noen anbefalte denne..
          Men fikk aldri noe svar! Takk takk……..det er så gøy med disse her, som du sier påske og farger! Topp!

    3. Veldig fin duk du har heklet. Tror jeg skal snappe med meg det mønsteret. Likte at man kan hekle den så liten eller stor man vil. Nå tenker jeg at den kunne gjøre seg til advent….lilla og sølv….i flere størrelser. Tenker så det knaker her….. :))
      Ha en fortsatt flott dag.

      1. Ja, lilla til advent og rødt til jul blir fint.
        Du får lagre den til du får lyst til å hekle.
        Ha en fin start på uka. 🙂

    4. For en lekker duk, og jeg har lagret mønsteret. Hekler en del, men for det meste firkantet eller avlange så det kan være gøy å prøve seg på en rund en igjen.

      1. Den er veldig morsom å hekle, så jeg kommer garantert til å hekle flere av dem.
        Fine gaver er det også. 🙂
        Ha en riktig fin dag! 🙂

      1. Du kan lage den så stor som du ønsker. Du kan bygge på med flere repetisjoner rundt.🤗🧶👌🏻 Jeg mener bordet her er 90 cm i diameter.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg