Har du litt restegarn?? Gratis mønster

Hvis du har ganske små nøster med restegarn, sånn 25-30 gram garn, så er dette mønsteret ett godt tips.

Copyright: Strikkekjerring

Slike små babytøfler trenger du ikke mye garn til.

Jeg hadde 27 gram av dette turkise garnet og det var nok til disse babytøflene.

De veier 26 gram, så jeg har en liten trådende igjen.

Jeg måtte strikke ribben litt kortere enn i oppskriften for å få nok garn, men det gjør ikke noe.

Jeg satte bare i ett lite hvitt silkebånd som kan knytes foran, så sitter tøflene fint på.

Når jeg strikker i restegarn, er min digitale vekt min beste venn.

Det høres kanskje litt merkelig ut når man er på slankekur, hi, hi….

Men det er veldig smart, siden jeg da kan veie før og etter og underveis for å sjekke om jeg har nok garn.

Her veide jeg før og underveis, slik at jeg felte av den første tøffelen når jeg hadde 14 gram garn igjen.

Dette mønsteret er enkelt og morsomt å strikke.

Du strikker sålen først og så plukker du opp masker rundt sålen og strikker noen omganger rundt før du begynner å felle foran.

Til slutt strikker du ribbestrikk før du feller av.

Enkelt og greit og ingen montering når du er ferdig!

Mønsteret er på dansk, med gode bildeforklaringer, så dette får du til!

Kanskje du kjenner noen som venter en liten?

Da kan du lage disse små tøflene og gi bort.

Du strikker disse på en kveld. Garantert!

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: BABY SKO

GARN: MERINO, FALK, STERK ELLER LIGNENDE GARN MED STRIKKEFASTHET 22/10

PINNER: 3.5 MM-4 MM

 

Endelig er vi kommet til mars og den første vårmåneden.

Hos oss er det litt overskyet og grått, skitten snø og mildvær.

Litt sånn som det skal være når det begynner å bli vår.

Dessverre melder det mer snø til helga og mange kuldegrader i neste uke, så vi kan nok ikke håpe på vår riktig enda.

Denne vinteren har vært veldig lang.

Det har ikke vært snøfritt siden 1. desember og det er ganske uvanlig.

Det har regnet litt inni mellom, men det har aldri vært nok til å fjerne all snøen.

Dagen min inneholder mer jobb, romvask, matlaging og regnskapsføring.

I kveld skal det være ett møte hos oss i tillegg til middagslaging til arbeidsfolkene.

Til helga skal vi ha pub med musikk, så det skal også rigges klart for det, så det er nok å gjøre denne uka også.

Hvis jeg rekker det, skal jeg hente en pakke på posten og da skal du få se hva jeg har handlet senere i dag.

 

HA EN NYDELIG ONSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: STRIKKEKJERRING

INSTAGRAM: STRIKKEKJERRING.BLOGG.NO

 

4 kommentarer
    1. Så søte små tøfler….Tenke å forvandle under et nøste garn til noe så lekkert da…💙
      Nå er det mars og jeg er lei kulde, men er meldt kaldt her utover..
      Lykke til med all jobbinga!

      1. Ja, tenk at det ble noe søtt av bare litt garn.🤩
        Nå vil vi ha vår alle sammen!🌞
        Både i nord og i sør.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg