Har DU laget disse??

I løpet av årene, har det røket en del datamaskiner hos oss.

Både på grunn av lynnedslag og fordi de har krasjet.

Copyright: Strikkekjerring

I dragsuget har det gått med både en del bilder, men også mange mønstre.

I går satt jeg og tenkte på disse, men jeg kom ikke på hva de het.

Jeg har strikket og heklet mange av dem, men jeg har ikke ett eneste par selv.

Ikke kunne jeg komme på hva de het heller.

Men jeg kan jo ikke gi meg så lett.

Mange av oss har laget disse for 10-12 år siden, men jeg har ikke sett at noen har laget dem på lenge.

Etter lang tids leting, fant jeg endelig et bilde av 2 par jeg har laget  og jeg kom på at de het noe med Clobber.

Mønsteret fant jeg ikke i mitt arkiv, men etter å ha søkt på nett en stund fant jeg dem!

Stor var gleden når jeg fant mønsteret!

Copyright: schnuddel

Disse er så søte og perfekt når man har restegarn liggende av både fast garn som passer til pinne 3.5 mm og litt tynt mohairgarn eller noe annet pusete garn.

Nå er mønsteret lagret og jeg skal garantert få laget flere av disse.

Jeg laget mange par tidligere, men de ble gitt bort eller solgt på messer.

Har du laget disse?

I så fall husker du sikkert hvor morsomme de var å lage.

 

Mønster: Elf Clobber

Garn: På de over her mener jeg å ha brukt Falk og Kid Mohair

Pinner og krok: Pinner 4.5 mm og Krok 3.5 mm anbefales i mønsteret, men jeg mener å huske at jeg brukte 3.5 mm på begge

Størrelse: Dame

 

Så hvis du har laget disse, men har mistet mønsteret og har lyst til å lage dem igjen, så finner du dem altså nå. 🙂

 

Jeg er straks klar for å komme meg på jobb for å ta imot gjester i kafeen i dag, men først må det bakes mer.

Kaker og horn er det jeg har planer om å bake i dag.

Ute er sola kommet fram, så det ser ut til å bli en fin Palmelørdag.

 

ØNSKER DEG EN NYDELIG LØRDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

13 kommentarer
      1. Ååå, vondt i hendene er ikke godt. Da må du bare være forsiktig. Ønsker deg en fin Palmelørdag!🐥🐣

      1. Ja, jeg liker dem kjempegodt, så jeg må nok lage noen flere par.🧶
        Kos deg masse i dag!🐥🐣

      1. Ja, det synes jeg også.🧶
        Det er nok noen år siden disse var populære, men det meste kommer jo igjen og blir populært på nytt.🤣
        Ønsker deg en herlig Palmelørdag!🐥🐣

      1. Så koselig at du likte dem.🤗
        Plutselig har vi slike, både du og jeg.😂
        En nydelig Palmelørdag ønskes deg!🤗🌹

    1. Strikka og Hekla mange av disse for en god del år sia. Selvsagt ingen selv, gitt bort og solgt alle sammen.

      1. Ikke sant?
        Sånn er det med meg også, så det må jeg gjøre noe med etterhvert.😊🧶
        Ha en fin kveld.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg