Har du en strikkekurv??

Vis meg din strikkekurv og jeg skal si deg hvem du er, hi, hi…

Det kan nok også være sant.

Copyright: Strikkekjerring

I min strikkekurv er det alltid pågående prosjekter så klart,

men jeg har også mye annet oppi der.

Der ligger det også strikkepinner av forskjellig tykkelse og lengde, saks, stoppenål til å feste tråder med, maskemarkører, strikkewirer, mønstre og gjerne litt restegarn og garn klart i tilfelle jeg skulle reise et sted og bli ferdig med prosjektet jeg holder på med.

Det hadde vært krise hvis jeg hadde hatt med for lite garn!!

Det er utrolig praktisk med en strikkekurv og den har jeg med meg overalt, så når jeg skal ut døra trenger jeg ikke å tenke på hva jeg skal pakke med, for jeg vet at alt er der som jeg trenger.

Den tar heller ikke så stor plass, så det går fint å ha den med i bilen eller på besøk.

Veldig store prosjekter får av og til ikke plass, men da har jeg alltid klart et par sokker eller en arm til en genser som jeg kan strikke på.

Bolen til en genser lar jeg ofte ligge hjemme.

I min kurv gjenspeiles det at jeg har 3 gutter, 1 mann og eller stor familie å strikke til, så prosjektene mine vises ofte på den måten.

De som har småbarn eller barnebarn å strikke til, har ofte garn og pinner til slike plagg, så ja, man kan si mye om en person ved å se strikkekurven deres, hi, hi…

Hva har du i strikkekurven din??

Copyright: Strikkekjerring

I min strikkekurv akkurat nå er det noen fine farger som er på manges pinner for tiden.

Bodø/Glimt har imponert stort det siste året og det strikkes nå mange Bodø/Glimt luer, votter og sokker.

På mine pinner er det nå et par Mariussokker i gult og sort.

De skal til en dame som jeg anser for å være den største Bodø/Glimt fan av dem alle.

Hun har stått på Aspmyra i all slags vær (myyyyye dårlig vær) og jeg tror ikke det er mange som har sett så mange Bodø/Glimt kamper som henne, i både inn- og utland og hun har fulgt dem i både dårlige tider og gode tider.

Er det noen som trenger varme sokker når de står på tribunen og heier på laget sitt, så er det definitivt henne.

Jeg har også fått sett noen Bodø/Glimt kamper i mitt liv, men de fleste har jeg sett på TV, men jeg har fått med meg noen kamper live også.

Da sammen med sønner som har vært ballgutter eller spilt kretsmesterskap og vært på fotballskole med Bodø/Glimt.

Det laget er rett og slett imponerende og de reiser seg gang på gang.

Copyright: Strikkekjerring

På morgenen nå kan jeg faktisk melde om litt sol og fine makrellskyer på himmelen.

Det er ikke så varmt, men det gjør ikke noe, så lenge det ikke regner.

Da skal jeg ut og gå tur (hyyysj, ikke så høyt, Tiara kan det ordet!) med hunden i finværet.

Det er så absolutt mye koseligere å gå tur uten støvler og regnklær.

 

HA EN SOLRIK SØNDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Jeg overtok min bestemors strikkekurv. I den er det litt garn, heklekroker,strikkepinner, strips,målbånd, liten saks, og på toppen laderen til mobilen og fitbit klokka. God tur til deg og Tiara.

      1. Veldig kjekt med slike strikkekurver med alt man trenger.🤗🧶
        Takk!🤗Det blir deilig med en tur uten regnklær.☀️ En fin søndag til deg.🤗

    2. Strikkekurv har jeg ikke, men strikkevesker har jeg flere av.
      Den siste kjøpte jeg kun for noen uker siden, en stelleveske fr H&M er super til strikketøyet mitt.
      Jeg har mange påbegynte prosjekter, jeg begynner alt for ofte på noe nytt.
      Her har vi endelig sol, og den skal utnyttes til fulle i dag.
      Fin dag til alle❣️❣️

      1. Den høres smart ut!🤗🧶
        Den må jeg sjekke ut.👍🏻
        En fin søndag til deg.☀️🧶

    3. I min kurv er det masse garn som har glemt hvordan det skal oppføre seg, fordi det ikke har fått noe oppmerksomhet på et par år. Bare ligget der… Får se om hendene tåler at jeg begynner litt igjen 😀

      1. Ååå, dårlig oppførsel på det garnet ditt.🙈Kanskje det er kommet på bedre tanker og kan tenke seg å samarbeide litt snart.🧶🤗

    4. Det var en smart strikkekurv, og lett å ta med seg. Min er nok ikke så avansert, inneholder ikke så mye, og trives foreløpig bare på gulvet ved sofaen 😀 Wow, så flotte Glimt-sokker! 🤗

      1. Veldig kjekt med en slik kurv man kan ta med seg i farta når man er på tur ut døra.🤗Glimt gjør det bra for tida, så det er populært med gult og sort i strikkeeffekter også.💛

    5. Jeg har 3 eller fire strikkevesker med forskjellige prosjekter i. Noen er klare til å ta med når jeg skal ut å kjøre eller på tur. De inneholder gjerne sokker, nå sist et sjal..☺
      En inneholder noe jeg driver med hjemme, som krever litt mer oppmerksomhet. En liten mappe inneholder saks, markører og målebånd, den er klar i utpåturveska☺.
      Ha en fin uke☺

      1. Veldig lurt!🤗
        Jeg har som oftest flere prosjekter på samme tid jeg også.😊De store prosjektene er greit å ha hjemme og avanserte ting og så har jeg alltid noe som er enklere å ta med seg.🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg