Gratis mønstre til Lollipopgarnet

Mange av dere har sikkert strikket av Lollipopgarnet fra Europris.

Copyright: House of Yarn

Til tider har garnet også vært utsolgt.

Nå er Gjestal kommet med en garn som for meg ser helt likt ut, bare at det heter Poppis.

Jeg har strikket en Chunky Dahlia i Lollipopgarnet sammen med Air.

Sammen med Poppisgarnet er det også kommet flere nye gratis mønstre.

Garnet finnes også i mange forskjellige farger og er fint å strikke både som effektgarn og sammen med annet garn som effekt.

Her er en helt enkel genser som strikkes i Poppisgarnet.

 

MØNSTER: DUFFI GENSER

GARN: PUFFI

STØRRELSER: XXS-3XL

PINNER: 2.5 MM OG 3.5 MM

Copyright: House of Yarn

Denne genseren til jenter er jo også kjempefin i lillasjatteringer.

Mønsteret på denne kan du også laste ned gratis.

Det er 300 løpemeter på 50 gram av dette garnet, så det er veldig drøyt å strikke med og du trenger ikke mye garn til en genser.

 

MØNSTER: KARUSELL GENSER

GARN: POPPIS

STØRRELSER: 2-12 ÅR

PINNER: 2.5 MM OG 3.5 MM

Copyright: House of Yarn

Du kan også strikke deg et langsjal med hullmønster i dette garnet.

Når garnet er flerfarget, trengs det ikke så mye mønster.

Sjalet strikkes i 2 deler.

Hver del består av en trekant med fellinger i den ene siden.

Tilslutt sys delene sammen langs siden med fellinger.

Morsom konstruksjon synes jeg.

 

MØNSTER: TWOFACE LANGSJAL

GARN: POPPIS

STØRRELSE: 65 X 215 CM

PINNER: 4 MM

 

Vi er alle mette og vel forsynte på både god middag og kaker etterpå.

Men om ikke lenge skal vi avgårde til pappa også og da blir det vel mer kakespising.

Strengt tatt burde vi nok alle løpt minst 10 ganger rundt huset først for å få plass til mer kake.

Jeg tror jammen det er bra det er farsdag bare en dag i året, selv om det er noen som prøver seg med at det heter Farsdagsaften, Farsdag og så 1. Farsdag.

Det får holde med en dag hvor det spises kake fra morgen til kveld.

Musikermannen har fått seg ett nytt leketøy, nemlig en ringeklokke med kamera, så nå har han noe å styre med en stund.

Tekniske vidunder har han sansen for.

Nå skal vi se om vi klarer å komme oss opp av sofaen og vralte oss til bilen og kjøre avgårde for litt mer kakespising.

 

HA EN FLOTT SØNDAGSKVELD!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

11 kommentarer
    1. Ser ut som et “lett” garn å strikke av. Minner meg om noe garn jeg strikket genser av da jeg gikk videregående. Tenk det! Og for å overraske deg enda mer… Jeg jobbet i garnbutikk!!! 😀

      1. Ja, merkelig nok er slikt fluffy mohairgarn blitt svært moderne igjen.🤗🤩
        Så morsomt da!🧶👍🏻
        Koselig at du har jobbet i garnbutikk.🤗🧶

    2. Ser fint ut dette garnet og fine gensere..Har sett dette garnet på Europris, men aldri strikket av det.
      Nydelige farger!
      Mannen i huset var glad for gaven?? Hørtes veldig glad ut…godt å ha noe å pusle med. Ha en fin kveld…Nyt den 🙂

      1. Jeg har bare prøvd det en gang sammen med annet garn.🧶
        Musikermannen er svært godt fornøyd med gavene og farsdagen.🎁🤩

    3. Godt med kake, men kan bli mye. Jeg lagde meg eplekake, til tross for at det var ingen far å feire nå.
      Veldig fint og fluffy garn. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg