GRATIS mønstre på herregensere :-)

Jeg har 3 gutter og det er ikke like lett å finne fine gensere som de liker, som det er å finne gensere til damer.

Det er jo heller ikke til å komme bort fra at det designes mest mønstre til damer. Litt det samme som utvalget av klær i butikkene til gutter. Ofte litt kjedelig og lite å velge blant.

Morsomt er det derfor når det kommer nye mønstre på herregensere.

Disse kan du til og med laste ned, helt gratis!

Denne synes jeg var skikkelig fin. Den strikkes ovenfra og ned, enkelt og greit.

MØNSTER: INNER CIRCLE

GARN: KARISMA

STØRRELSER: S-XXXL

Fint er det også at mønstrene finnes i store størrelser.

Gensere strikket i Air, må jo bare bli bra! Mykt, deilig garn, som er utrolig drøyt. I størrelse S går det kun 400 gram garn og i XXXL bare 550 gram! Da blir det en billig genser, vil jeg si.

MØNSTER: SWEET PEARL

GARN: AIR

STØRRELSER: S-XXXL

 

Gensere i tykt garn går kjapt å strikke og når det er raglanfelling, som på denne, er det ingen montering heller.

Flettestrikk er aldri feil det heller.

MØNSTER: TRAILS HEAD

GARN: ESKIMO

STØRRELSER: S-XXXL

 

Jeg har ikke så mye igjen før jeg er ferdig med siste ermet på Sommer Ella. Kanskje den blir ferdig i kveld?

Samtidig som jeg var på posten og sendte garnpakker, passet vi på å ta oss ei turløype.

Turen gikk til Storgjedden, en fin turpost med flott utsikt. Litt overskyet var det, men varmt og fint likevel.

Utsikt til flotte Værnestinden og Blokktinden.

I ettermiddag skal bilen vaskes. Vi skal få satt på nye dekk i morgen og kanskje det blir en Bodøtur før helga for å handle inn til skolestart. Bilvask har ikke akkurat stått på To do-lista i sommer, he, he….Vi får se hvor mye overnatting det er på rommene og planlegge ut fra det. I kveld har vi 1 rom ledig og resten av uka er halvparten av rommene utleid hver dag, men plutselig er det fullt igjen.

Lurer på om jeg klarer å la være å begynne på noe nytt når Sommer Ella er ferdig, eller om jeg skal gjøre ferdig noe av de andre prosjektene jeg har liggende? Hmmm…. burde definitivt gjøre ferdig noen prosjekter først.

Og DER kom musikermannen tilbake med industristøvsugeren! Da er det bare å finne fram vaskebøtta, tenker jeg.

SO LONG!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg