GRATIS MØNSTER: Tova tøfler til familien

Tøfler er en julegave man kan gi til alle, både barn, menn og damer.

Copyright: House of yarn

Nå er det kommet ut ett helt nytt gratis mønster på tøfler og mønsteret er på norsk.

Det fins i alle størrelser, fra 2 år opp til herrestørrelse.

I tillegg har de en fin liten detalj øverst, som gir det lille ekstra.

I tillegg kan du strikke dem i flere typer garn, men garnet må være ull og kunne toves.

Copyright: House of yarn

De er også veldig fine i flerfarget garn.

Kjappe å strikke og passer fint for den som ikke er glad i å strikke mønster og har lyst på noe som er enkelt å strikke mens man er sammen med andre eller ser på TV.

 

MØNSTER: PANTO TØFLER

GARN: OLDER, PRETTY PRINT, NATURGARN

PINNER: 7 MM

STØRRELSER: 2 ÅR TIL STØRRELSE HERRE

 

Vi er kommet oss hjem fra siste konsert av juleturneen for denne gang.

Du skal få høre mer om den senere.

Vi har 2 spillejobber igjen, så søndag og mandag skal vi ta de 2 siste julekonsertene før jul.

Nå holder jeg på å fyre i ovnen og pakke ut av bobilen, mens Musikermannen skal få kjettinger på traktoren og brøyteskjæret på, med tilhørende neglebitt og muligens noen gloser som det neppe er noen som hører der ute i mørket.

Det har nemlig snødd, men ikke så mye at vi må brøyte i kveld.

Men det har meldt mer snø i løpet av natten og siden vi har overnattingsgjester på rommene, må vi se om vi må brøyte i morgen tidlig slik at de kommer seg på jobb til rett tid.

Jeg har vært en snartur innom jobb for å sørge for at arbeidsfolkene har fått mer mat og fått ribbe og pinnekjøtt ut av fryseren, slik at det blir klart til julebordsforberedelser som skal gjøres i morgen.

Desember er en tid hvor dagene er fulle av varierte arbeidsoppgaver og travle tider, slik det skal være før jul.

Det er nesten som om dagene bare går fortere og fortere, jo mer vi nærmer oss jul.

Vi burde kanskje fått innvilget litt flere dager i desember??

Sånn mellom den 1. og den 24. mener jeg.

Om ikke annet, så kunne nå den skuddårsdagen vært flyttet på.

Hva skal vi med den i slutten av februar egentlig?

Nei, flytt den til desember.

Det er jo da vi har bruk for den, ikke sant??

Jeg tror sannelig jeg skal skrive til Statsministeren og spørre.

Det burde jo være en smal sak å fikse.

Du skal ikke se bort fra at han kunne sanket litt stemmer (som han nå trenger) med å innføre noe så enkelt.

Men siden politiske saker likevel tar en evighet å få gjennomslag for, tror jeg at jeg bare venter med å skrive det brevet til i januar, når jeg tenker etter.

Det er neppe noe håp for dette års desember uansett.

Nei, da er det sannelig enklere å få gjennomslag for egne tanker og ideer når man eier sitt eget firma.

Har jeg lyst til å bestemme noe, så er det bare for meg å bestemme.

Ja, så lenge ikke oppvaskhjelpen  (altså Musikermannen), kommer med store protester, så kan man sette det man måtte ønske ut i livet med en gang.

Jeg har definitivt ikke tålmodighet til å være politiker.

Det tar aaaaaaltfor lang tid før ting kan settes i gang.

 

HA EN BESTEMT AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hehe, ja vi hadde sannelig trengt å klemt inn noen ekstra dager nå i desember. Dessverre så kommer nok ikke Statsministeren til å gjøre noe med det før jul nei… Det var lovet snø her også i kveld, men har ikke sett noe til den. Tøflene var lekre, og jeg likte godt åpningen 😊 Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

      1. Det er synd at ikke en slik søknad kan tas som en hastesak slik at vi kunne fått en ekstra dag i år.😅🤗
        Det hadde vært skikkelig kjekt altså.🤩

    2. Herlig med disse tøflene, og de var litt fjonge med den detaljen…
      Politikk er ikke noe for meg, men liker å ha litt meninger, hehe….

      1. Det synes jeg også.🤗
        Jeg liker at det er noe litt ekstra på tøflene.🤩
        Nei, jeg tenker at jeg også får holde meg til å ha meninger, så kan de som er politikere konsentrere seg om å ta de store bestemmelsene.🤗😅

    3. Han Støre bryr seg ikke om vanlige folk og ekstra dag trenger man i denne travle tid. Skrev ut oppskriften på de tøflene. De var helt i min smak. Har jo garn liggende. Vamse og Fritidtidsgarnet. Fin ettermiddag til dere.

      1. De tøflene kommer nok på mine pinner også etterhvert🤗🧶
        Det hadde vært veldig kjekt med en ekstra dag i adventa.🎅🏻🎄🌟
        Det tror jeg flere enn meg skulle ønsket.🤩
        En fin adventskveld ønskes deg også.🌟

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg