Gratis mønster på Adventskalender

Noen mønstre som er kommet ut for en del år siden, forsvinner for oss.

Copyright: Dalegarn

Før kom det meste av mønstre ut i hefter, men nå finner vi nesten alt digitalt.

På veien kan det forsvinne en del mønstre og heftene vi hadde har vi kanskje kastet eller gitt bort.

Plutselig får man lyst til å strikke ett mønster man husker man hadde, men så finner man det ikke igjen.

Som for eksempel disse morsomme vottene som man kan strikke.

Men etter å lett litt, fant jeg ut at dette heftet heldigvis er blitt lagt ut digitalt.

GRATIS til og med!

Copyright: Dalegarn

Disse er jo sååååå morsomme!

Det er forskjellig mønster på alle 24 vottene og er perfekt for å få brukt opp restegarnet.

De er opprinnelig strikket i Falk eller Heilo, men her kan du bruke Karisma, Sterk, Lima eller lignende garntyper.

De skal strikkes på pinne 3 mm, slik at de blir litt faste.

Fremdeles har vi jo veldig god tid til å bli ferdig før 1. desember.

Nøyaktig en hel måned faktisk!

Copyright: Dalegarn

Dette er koselig småstrikk man kan pusle med fremover.

Du klarer jo å strikke 1 vott per dag og da er du likevel ferdig før desember begynner.

 

MØNSTER: ADVENTSKALENDER

Garn: Falk, Heilo, Sterk, Karisma osv.

Ca 100 gram i bunnfarge og 50 gram totalt på mønsterfargene.

Pinner: 3 mm

Størrelse: Ca 11 cm

Copyright: Dalegarn

I heftet finner du også mange andre fine mønstre.

Blant annet på denne puten som du har forskjellig mønster på hver side.

 

Jeg er godt i gang med arbeidsdagen og i dag skal flere kaker bakes.

Denne uka er det veldig mye catering og kakebaking.

Innimellom holder vi på litt hjemme.

I går kveld skulle vi legge resten av gulvet som hører til den lille gangen som er åpen fra stua og inn mot badet.

Det viste seg at vi fikk 2 bord for lite.

Vi hadde regnet rikelig med kvadratmeter, men ikke tatt høyde for at det var veldig mange bord som måtte deles og da fikk vi ikke nok.

Da var det bare å bestille mer i går kveld og vente på at det kommer.

Det ser ut til at vi må vente en stund siden de ikke hadde det på lager, så vi må nok smøre oss med litt tålmodighet.

 

HA EN STRÅLENDE NOVEMBERDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

9 kommentarer
    1. Veldig koselig adventskallender. Og veldig kjedelig med for lite av noe en må ha for å bli ferdig. Får håpe dere slipper å vente så lenge. Ha en super dag, med alt :).

      1. Veldig koselig med hjemmelaget kalender som man kan ta frem år etter år.🎅🏻🎁
        Jeg håper de får gulvet snart på lager slik at vi blir ferdige med gangen.🤗
        Nyt dagen!🤩

    2. Næmmen…klarer Jeg å strikke En slik vått pr. dag???? Pluss nisselue, julegenser, julekalender til heiiile gjengen…NIX..hehe men TENK om det var slik;-)
      En god stund siden jeg ga lyd fra meg men stikke innom din blogg det gjør jeg! Fatter og begriper ikke hvordan du får tøyet timene slik at du får plass til alt du gjør. Selv synes jeg at dagene bare flyr avgårde og mye blir bare med tanken… som disse vottene da;-) mange mange år siden jeg lagret mønsteret på min gamle pc, og borte vekk ble det. Men nå vet jeg og trooor jeg skal begynne med de etter jul hehe…12 mndr til 24?? Det burde vel gå??? Hehe
      Ha en fin dag! Her skal det gjøres endel i hagen og ikke minst få inn noen kaktusser som enda står ute. Men først få i ovn en eplekake så jeg får noe godt når jeg kommer inn igjen;-)
      Sender masse hilsener nordover

      1. Så hyggelig å høre fra deg.🤗
        Høres ut som du har ganske mye på strikkelista di allerede, så det er nok smart å vente til 2023.🎁😅🎅🏻
        Godt at du har hatt mulighet til å ha dem ute helt til nå. Her er både blomster og det meste av blad på trærne borte.
        Høres nydelig ut med eplekake.🤩🤩🤩

    3. Artig med en slik vottekalender, men det blir kanskje for litt lett å lurkikke i “lukene” 😉
      Lykke til med kakebaketirsdag! 😀

      1. Det kan nok være lurt å pakke litt papir rundt det som er inni, ja.😅🎅🏻
        Det kan fort bli vanskelig å holde seg.🙈

    4. Dette var vel en av de koseligste adventskalenderen jeg har sett på lenge, og så smart 🥰
      Selv om jeg er en godt voksen dame, så må jeg fortsatt ha kalender. Så her kjøpes det inn både en med noe i, og en som skal skrapes. Håper du få en fin dag med kakebaking og alt det som hører med, klem 🤗

      1. Det er veldig koselig med kalender.
        Jeg lager til alle ungene og svigerdatter, selv om de er voksne.🎅🏻😅🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg