Gratis Juleoppskrift???

Riktig God Søndag!

Copyright: Strikkekjerring

Har du lyst på et superraskt prosjekt i dag?

Som du i tillegg kan bruke restegarn til OG som du kan bruke til dekorasjon på pakker eller hjemme til jul?

I tillegg til at oppskriften er på norsk og er helt gratis??

Da er det den nyeste oppskriften fra Petite Knit du skal hive deg i gang med i dag!

Jeg har prøvd meg på oppskriften og den er superenkel å følge.

Under neste bilde finner du link til gratis oppskrift.

Copyright: Strikkekjerring

Det har vært en hektisk uke og når man skal begynne å montere ting sammen sent på kvelden, er det ikke alltid like enkelt å få ting riktig.

Jeg har derfor klart det mesterstykket å montere det ene bladet opp-ned.

Hurra!

Men siden jeg har festet både tråder og knapp godt i tillegg til å ha sydd alt sammen godt fast i sløyfen, får den bare være slik.

Litt kunstnerisk frihet kan man jo ta seg, he, he….

I oppskriften er det brukt et dekorasjonsbånd med stålkant, men det hadde ikke jeg, så da ble det et bånd fra lageret mitt.

Det blir enklest å forme sløyfen pent når du har et slikt bånd, så kanskje du har et liggende fra en blomsteroppsats eller gave du har fått fra før?

Hvis ikke, bruker du det du måtte ha.

Let litt i skuffene dine, så kanskje du finner et bånd du kan bruke.

 

 

MØNSTER: HOLLY BOW

GARN: 10 METER RESTEGARN SOM PASSER TIL PINNE 3 MM

PINNER: 3 MM

STØRRELSE: 4 CM

Copyright: Strikkekjerring

I går kveld hadde vi julebord hos oss med gløgg, koldtbord, varmmat og desserter.

Siden vi har frokost nå på morgenen, vasket vi også lokalet før vi dro hjem, så da ble det sent.

Jeg har gjort et forsøk på å få sove, men det viste seg å være kul, stekt umulig, så nå har jeg vært våken i godt over ett døgn.

Jeg lurer på om jeg da har gjort meg fortjent til en russeknute?

Russen får jo en knute i lua når de har døgna og egentlig er det jo mer imponerende at ei kjerring på snart 50 “døgner”, enn en ung, sprek 18-åring?

Forskjellen er nok bare at jeg slett ikke gjør det frivillig.

Jeg får se om det blir en dupp på sofaen i løpet av dagen eller om jeg bare holder meg våken til kvelden kommer og man kommer i normal døgnrytme igjen.

I morgen er det en juleavslutning hos oss, så da skal det mer mat og kaker til.

Men først tror jeg at jeg skal ta en titt på Del 2 av julestrikkmysteriet jeg holder på med.

 

HA EN VÅKEN SØNDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg