Gratis julelue med en twist

En litt rolig kveld i går og da fikk jeg strikket ferdig denne juleluen.

Copyright: Strikkekjerring

Mønsteret er gratis og på norsk, men jeg har gjort litt endringer på mønsteret.

Jeg har valgt å la luen gå i rødt, hvitt og grått og har kuttet ut en bord siden jeg synes lua ble lang nok og ville ha den mer i disse fargene.

I stedet for å strikke en rød boble til nese, valgte jeg å strikke inn en rød perle til nese til Rudolf.

Jeg kunne nok med fordel valgt en større perle, men det hadde jeg ikke, så da ble det denne.

.Lua er strikket i Sterk og noe restegarn jeg hadde liggende.

Copyright: Strikkekjerring

For å tre perler på garnet, trenger du en slik tynn perlenål som på en måte er åpen i midten, slik at du trer inn garnet du skal ha perler på og så trer du perler på nåla som du drar ned på garnet.

Veldig enkelt og greit, men husk å gjør det før du begynner å strikke med mønsterfargen du skal bruke.

 

MØNSTER: Run Run Rudolph Hat

Garn: Merino Extra Fine

Størrelser: 12 mnd-8 år

Pinner: 3 og 3.5 mm

 

Morsom og fin lue å strikke.

Jeg må se om jeg finner noen større perler som jeg kan bruke hvis jeg skal strikke flere luer.

Copyright: Strikkekjerring

Etter at det var kommet ned en del nedbør både av den våte og den hvite sorten, kom sola frem en liten stund i går.

Da gikk jeg, Minstemann og hunden ut på tur i finværet.

Vi var heldige for rett etter at vi kom hjem, kom det våt nedbør igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Snøen har kommet helt ned på bakken, men smelter i løpet av dagen, men i fjellene holder snøen stand.

I natt har vi hatt frost, men ikke nedbør, så bilrutene måtte skrapes i morges da jeg kjørte Minstemann til ferga og en ny uke på hybel.

Denne uka er fullpakket av oppdrag, reising, cateringer og romvask, så det blir nok en travel uke som skal sjongleres.

Jeg skal også få tid til å dra på arbeidsdager i skinnsøm sammen med resten av husflidslaget.

Dere skal få se bilder etterhvert.

 

ØNSKER DERE EN NY, HERLIG UKE!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekejrring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
      1. Det ble det lille ekstra. Får jeg tak i større røde perler skal jeg prøve det.🤗
        Takk så mye.🤩

      1. Alltid noe å henge i med, så dagene blir ikke kjedelige.🤗😅
        Nyt tirsdagen hos deg.🤗

      1. Det ble ekstra kjekt med en rød perle til nese, selv om den nok burde vært større.🥰 Det blir nok tid til litt pust innimellom slaga.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg