Godt Nytt Strikkeår! Og jammen vant jeg ikke en premie!

2021 er historie og det er tid for å oppsummere året som har gått.

Det ble et nytt år med pandemi og det ser ut til at vi må leve med restriksjoner og tiltak også i 2022.

For mange strikkere har det kanskje blitt produsert litt mer enn vanlig i 2021, med mer tid hjemme og for noen kanskje litt flere timer til å drive med hobbyen sin.

Jeg har nok ikke jobbet noe mindre i 2021 enn tidligere, men jeg har nok likevel hatt litt mer strikketid, siden jeg ikke har gjort så veldig mye annet enn å være på jobb og hjemme. Reising og sosiale sammenkomster har det naturlig nok vært lite av.

Copyright: Strikkekjerring

Strikkemessig har jeg nok strikket mere store plagg i år. Mange gensere har blitt produsert dette året. Både til familien, på bestilling og til meg selv.

En del småstrikk har det også blitt og jeg har egentlig vært flink til å bruke opp restegarnet etter at jeg har gjort ferdig prosjektene.

Planen i 2022 er å bli flinkere til å få brukt av lagergarnet og gjøre ferdig noen ufoer som ligger rundt omkring.

Hobbyrommet skal innredes ferdig, slik at det blir lettere å finne fram og koselig å være der å sy.

Strikkeplanlista kommer etterhvert.

 

Nyttårsaften feiret vi sammen med familie og med god mat laget av min tante. Det er alltid like koselig å komme dit. Vi har feiret Nyttårsaften der i mange år, men i 2020 var det ikke mulig å være sammen, siden vi kunne være enda færre samlet.

Siden valpen ikke er vant med raketter, dro jeg hjem med henne, slik at jeg kunne følge med henne og forhåpentligvis unngå at hun skal bli redd raketter i framtiden. Med TV´en på og et nytt gnagerbein, så det ut til at det gikk ganske greit. Hun bjeffet litt når det var mye smell, men jeg fant på andre ting hun kunne være oppmerksom på, så da glemte hun lydene.

 

Vi har vært ute og gått tur hver eneste dag i jula. Også i dag, men vi gikk ikke så langt, siden det var temmelig kaldt: 10.5 minusgrader.

Til middag har vi hatt kalkun og som alltid, hjemmelagd Waldorfsalat. Jeg er vanvittig glad i waldorfsalat, så jeg lager alltid en stor porsjon, slik at vi har i flere dager.

Copyright: Strikkekjerring

 

Da jeg logget på bloggen min i dag, ventet en gledelig overraskelse.

Jeg hadde vunnet i Bunnytrash sin juekalender!

Bloggen hans er utrolig kul og vel verdt å besøke.

Han har friske meninger om mye og jeg liker måten han skriver på.

Veldig snilt å dele ut så mange premier i desember! Jeg ble kjempeglad og gleder meg til å sjekke postkassa om noen dager.

 

Her i nord venter vi i kveld og natt mye vind og uvær, så vi har sikret oss med masse ved inne og bensin på aggregatet hvis strømmen skulle gå.

I kveld blir det “Hver gang vi møtes” på TV og jeg skal snuse litt på hvilket prosjekt jeg skal legge opp til.

 

Takk så mye for besøk og kommentarer i 2021.

 

MED DE BESTE ØNSLER FOR 2022

FRA STRIKKEKJERRING <3

2 kommentarer
      1. Takk i lige så! Håper vi alle får et godt 2022. Alle håper nok at pandemien snart skal være over, slik at livet slik vi kjente det før 2020, kan vende tilbake.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg