God helg! Årets Adventslys

Endelig er første adventshelga i gang!

Copyright: Strikkekjerring

Mine adventslys er kommet på et lysfat som jeg har pyntet.

Vanligvis har jeg lilla lys, men i år ble det hvite.

Jeg har vært i skogen og sanket mose, grankvister, tyttebærlyng og kongler til å pynte med.

Fatet har også fått en liten lyslenke siden vi ikke brenner lysene hver dag.

Noen små julekuler i rødt og gull fikk også være med sammen med et glitrende juletre.

Nå er jeg klar til å tenne det første lyset på søndag.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har også pyntet inni skuffene på Liatorpbordet mitt.

Der har jeg røde stjernefat sammen med julejuler, lyslenker, grankvister og kongler.

Bordet kjøpte vi i høst når vi pusset opp stua og kjøkkenet.

Det er akkurat passe stort og passer fint til vinkelsofaen vi har.

I tillegg liker jeg så godt at det er i glass slik at man kan legge litt pynt i hver skuff under bordet.

Bordet er fra IKEA og er som du sikkert skjønner, ingen kostbar affære.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har også fått på plass adventsstjernene og julegardinene.

Det skal du få se i morgen.

Dagen har ellers vært brukt til baking på jobb siden vi skal ha åpen kafe i morgen.

Jeg har enda litt baking igjen før jeg kan ta kveld.

Det skal bli godt kjenner jeg.

 

ØNSKER DEG EN RIKTIG GOOOOD HELG!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

12 kommentarer
    1. koslige adventslys ,jeg har vurdert å bruke mine små hus ,tenne et lys i et hus for hver søndag ,nå har jeg bare 3 slike hus så må kjøpe et til :=)men det får komme etterhvert ,fikk opp julestjerna i dag ,den 7 arma lysestaken må ha nye lyspærer så håper eg finner det i morgen :=) det ble strakt litt kosligere med litt mer lys ,og det bordet ditt var skikkelig festlig :=)

      1. Det var lurt å bruke lysthusene dine.🤩🌟
        Det er veldig godt med litt mer lys nå fremover mot jul.🌟🤩🌟

    2. Så koselig pynt 🙂 Fin tid vi går i møte nå med lys og pynt inne og ute. Flotte og varme farger. Vi skal også pynte i løpet av denne helgen. God helg til deg også 🙂

      1. Takk for det.🥰
        Det er veldig godt med litt ekstra lys inne og ute nå.🤗
        Kos deg masse med pynting i helga.🤩🌟🤩

      1. Det er godt med ekstra lys inn i adventa og hyggelig å tenne adventslyset på søndag.🌟🤩🌟
        Takk i lige så.🥰

    3. Så fint pyntet!
      Jeg prøvde meg på hva vi skulle putte i lysestaken til advent i år… om vi ikke skulle ta hvite lys…. men nei – klart svar fra C – det må bli lilla! Jepsipepsi!

      1. 😅😂
        Jeg spurte ikke.🙈
        Så da ble det sånn.😅
        Han bryr seg nok ikke om det heller er jeg redd.🤔
        Riktig god adventshelg til dere.🌟

      1. Takk for det.🤗🤩
        Det ble ikke sp veldig seint i seng heldigvis.🥰
        En fin adventshelg ønskes deg.🌟🤩🎅🏻

    4. Så koselig dette var! Har tenkt å droppe lilla lys i år jeg også. Så det blir hvite, men ikke slike kubbelys. Ikke gjort det helt ferdig enda 😉 Det var veldig kjekt bord da, ferdig pynta hele tiden 😀
      God advent! <3

      1. Ja, jeg fikk også lyst på hvite lys i år.
        Det er visstnok det de bruker mest i Sverige.🌟🤩
        Vi er heldige som kan gå rett ut og finne fin pynt i naturen nå.🥰🌟
        Jeg er veldig fornøyd med bordet og det er morsomt å prøve seg på litt pynt inni også.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg