Gnomer for restegarnet

Småting er kjekt å strikke når man har litt restegarn liggende.

Copyright: Tina Vejlø Andersen

Disse smågnomene her, trenger man ikke mye garn til.

Du trenger bare 15-17 meter garn og hver gnom veier bare ca 4 gram.

Her kan man strikke i det garnet og de fargene man har.

Gnomer fins jo i alle slags farger, ikke sant??

Copyright: Tina Vejlø Andersen

Her kan man lage tradisjonelle nisser med røde luer eller grånisser om man vil.

Ullgarn passer best, men man kan strikke i annet garn også.

Men skjegget må være i ullgarn slik at man kan tove det litt for hånd sånn at det blir litt bustete og filtrer seg sammen.

Jeg ser for meg at rester av pelsull vil være perfekt garn til disse smågnomene.

Mønsteret er på dansk, så det skulle være greit å forstå.

 

MØNSTER: ELVES

Garn: Restegarn eller Jamieson`s of Shetland Shetland Spindrift

Pinner: 3 mm

 

De siste dagene har vi vært ute og reist og jeg har lagt merke til at mange er begynt å pynte med lys i hagen og på husene sine.

Med mørketida i nord kan jeg skjønne at mange ønsker å få det litt lysere rundt seg.

Vi er ikke begynt enda, men det blir nok etterhvert.

Nå er det meldt dårlig vær med vind og regn, så da kan det være lurt å vente litt til.

Inne er vi heller ikke begynt å pynte, men jeg er begynt å planlegge litt.

Gardiner i stua og på kjøkkenet bytter jeg til første søndag i advent.

I år blir det litt annerledes å pynte siden vi har pusset opp stua og kjøkkenet.

Litt hjemmelaget pynt har jeg alltid.

Adventsstjerna har jeg heklet selv og liker den mye bedre enn de kjøpte.

Dere skal få se bilde av den etterhvert når den kommer opp.

Får jeg tid, skal jeg jammen strikke noen av gnomene over her også.

Akkurat nå har jeg ett par tøfler på pinnene, som skal toves.

 

HA EN NYDELIG KVELD!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. En fin ide disse gnomer:)
      Tja …det er vel mørke tid i Norge nå. Jeg får vente å.pynte mes.lys når jeg kommer hjem i desember:)

      1. Kjekt å bruke opp restegarnet på slike.🧶
        I dag er det ekstra mørkt siden det regner, så da trengs det litt ekstra lys.🤩

    2. Nissene er utrolig flotte. Har merket meg at man har pyntet med lys ute her i bygda. Veldig tidlig synes jeg.

      Tenkte å pusse vinduer og henge opp de røde gardinene. Adventstjerne henges opp1 søndag i advent. Den er heklet. Nå hekler jeg en rød som er en bestilling.

      1. Jeg ser også at mange er begynt å pynte med lys heromkring.
        De hekla adventsstjernene er de fineste.🥰 Min er hvit.🤩 Gleder meg til det blir tid for å henge den opp.🥰🎅🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg