Genser til 1800 kr??

Mange har nok fått med seg TikTok-trenden og den svært populære American Dreams genseren, som koster 1800 kr å kjøpe.

Copyright: Strikkekjerring

Men du kan strikke en helt lik genser selv til en brøkdel av prisen.

Amandagenseren ser helt lik ut som American Dreams genseren og er nå kommet på pinnene mine.

Jeg synes nok det er for dyrt å betale 1800 kroner for en American Dreams genser, så da strikker jeg den heller selv.

Min er strikket i originalgarnet til oppskrifta, som du kan laste ned gratis litt lenger ned her, men du kan også strikke den i andre typer garn.

Dette blir en lett og luftig genser med rund utrigning.

Den er enkel å strikke og går raskt på pinne 7 mm og 9 mm.

Copyright: House of yarn

Den kan strikkes i mange fine farger og dette blir fort en favoritt, så det er kjapt gjort å strikke den i flere farger.

 

Gratis mønster: Amandagenser

Garn: Myk Påfugl eller tilsvarende

Størrelser: XXS-3XL

Pinner: 7 mm og 9 mm

Strikkefasthet: 10 m glattstrikk på pinne 9 mm = 10 cm

 

Jeg gleder meg til min er ferdig og denne er garantert en favoritt blant ungjentene også.

Så har du lyst på ett nytt prosjekt, er dette tingen akkurat nå.

Copyright: Strikkekjerring

Ostekake til svigerdatter ble det i går, så nå er hun ferdig feiret for denne gang.

Bursdagsfeiring er alltid koselig.

Copyright: Strikkekjerring

I går var Hurtigruta en tur inne på Svartisen, så da måtte den også seile forbi her.

Som dere ser, fikk ikke passasjerene det beste været når de var der.

Nå er det kommet ett lite glimt av blå himmel og det skal letne opp i løpet av dagen og da skal det faktisk bli sol og varmt til over helga, så nå er det bare å finne fram grillkull og badedrakten dere.

Med strømprisrekord i sør, får jeg håpe det er fint vær slik at de kan bruke minst mulig strøm.

Vi her i nord er veldig heldige som har lav strømpris og det er trist at det skal være så store forskjeller i landet vårt.

Dette kan bli en tøff vinter for mange.

 

ØNSKER DERE EN TRIVELIG TORSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

17 kommentarer
    1. Nydelig blåfarge til genseren – og ja – jeg foretrekker en billigere variant tenker jeg 😀
      Nydelig kake! mmmm 😀

      God ny dag til deg 🙂

      1. Ja, jeg er også veldig glad i blått, så fargen er helt perfekt.💙🦋
        Ha en nydelig torsdag!🤗

    2. Ja, denne vinteren kan nok bli dryg. Har vært snakk om styrt begrensning av strømbruket. Kan nok være lurt å strikke seg mange gensere for å holde varmen :). Men å se blå himmel er uansett godt. Fin torsdag til deg.

      1. Vinteren kan nok bli tung for mange ja.😱
        Hvis det i tillegg blir rasjonering på strøm blir det enda verre og da er det nok mange som kommer til å trenge varme gensere.🧶En nydelig torsdag til deg.🤗

    3. Ja vi bor jo der de produserer Raumagarn. 1800 kr for en helt enkel genser. Du får strikke og selge 🙂 8 grader var det her nå, men i dag kommer solen og jeg tror det snur. Har vært stort sett drittvær en måned.

      1. Ja, det er godt man strikker selv.🤗🧶
        Her var det 9 grader i morges og det har også vært en kald og våt juli hos oss. Nå er vi heldigvis lovet solskinn noen dager.☀️En fin torsdag til deg.🌸🦋

    4. Flott genser, er nok billigere å strikke den selv. Billigere strøm her nord, og vi har fastpris. Blir nok mange som blir å slite i vinter med de prisene. Hurtigruta og cruiseskip ser jeg omtrent daglig. Er meldt bedre vær mot helgen. Blir nok tur til vogna. Fin dag til deg og dine.

      1. Ja, det er betydelig billigere å strikke selv og fint å ha et alternativ til kjøleprodukter. I originalgarnet kommer denne på 495 kr, men man kan strikke i billigere eller dyrere alternativ også.🧶Høres veldig koselig ut med vogntur i godværet som kommer.☀️Kos deg masse!🌸

    5. 1800 kroner for en genser? Yikes – er den innlagt med gull eller noe? Bedre å strikke en selv – blir ofte billigere vil jeg tro (og det vil være godt å ha varme gensere når vinteren kommer med lite og dyr strøm…). Nydelig blåfarge på genseren du strikker 😍

      1. Ja, for meg er det hvertfall i dyreste laget med 1800 for en slik kjøpegenser.😅Denne kommer på 495 kr i garnkostnad og det er mulig å finne billigere garn også. Ønsker deg en nydelig fredag!🤗

      1. Min blir en garnkostnad på 495 kr, så det er betydelig billigere.😅🧶For meg blir det i dyreste laget med 1800 kr for en kjøpegenser.😅 Ha en herlig fredag!🌸🦋

      1. Det er helt sant! De er svært like de vi strikket på 80-tallet og ikke kunne fordra på 90-tallet.🤣

      1. Ja, de er svært like de vi hadde på 80-tallet.😅🧶Garnet er litt mykere og lettere, så de er mer behagelige å ha på.🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg