Genser – Gratis – Norsk

At Filcolana har kommet med en ny strikkekolleksjon, har ikke gått meg hus forbi.

Copyright: Filcolana

De lager alltid noe lekkert, som fort havner inn på ønskelista mi.

Denne fine genseren her, for eksempel.

Den kan fort bli en favoritt hos mange utover våren.

Strikket i en tråd Saga og en tråd Alva.

Lekre garn, begge to.

Den har også en fin V-hals foran, slik at den kan passe fint til å ha en kjole eller fin skjorte under.

Oppskriften har også et godt utvalg av størrelser.

Jeg har mange ganger lurt på om alle damene så helt like ut og alle mennene så helt like ut før i tida?

Da fantes det svært ofte bare en damestørrelse (medium) og en herrestørrelse (large) i strikkeoppskriftene.

Slik er det heldigvis ikke lenger.

Nei, nå prata jeg meg jo helt bort!

Dere hadde kanskje lyst til å se nærmere på oppskriften, ikke sant??

Da er det bare å trykke på linken etter der det står mønster under bildet her.

(Peker med fingeren nedover)

Copyright: Filcolana

 

MØNSTER: HVAR

GARN: SAGA OG ALVA FRA FILCOLANA

PINNER: 4 MM OG 4.5 MM

STØRRELSER: XS-3XL

 

Geologer har i dag vært på befaring i rasområdene med helikopter i dag og har besluttet at veiene ikke blir åpnet i dag.

En ny vurdering skal tas kl 12 i morgen, så da får vi se om det er trygt å begynne å rydde veiene for ras.

Minstemann får seg enda en dag hjemme fra videregående, men de har fått ting de skal jobbe med og må møte opp på Teams, så de får noe undervisning likevel.

Så nå er det ikke koronahjemmeskole, men rashjemmeskole i stedet.

Vi har arbeidsfolk som bor hos oss nå og de har ikke fått utført jobben sin i dag, så da tok de likegodt litt tidligere middag enn vanlig og var veldig fornøyd med hjemmelaget lapskaus med mine flatbrød til og krokankake til dessert.

De undret på hvor vi fikk tak i så gode flatbrød, he, he…

Det har regnet så mye nå at jeg faktisk kan se at litt av veigrusen er kommet fram nå når jeg var ute og gikk tur med hunden i kveldinga.

Det hadde ikke gjort noe om resten av isen også hadde forsvunnet for min del.

Musikermannen har forsvunnet ut for litt egentid i Musikkbua si og jeg skal jammen benytte anledningen til å strikke litt.

Garn og pinner har vært totalt forsømt de siste dagene, så de ligger nå der og surmuler, men jeg får vie dem litt oppmerksomhet, så blir de sikkert blide igjen.

 

NYT EN FORFRISKENDE AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

6 kommentarer
    1. Nydelig genser….
      Ja, det tenkte jeg på i stad…
      Hva strikker du nå mon tro? Spennende å se.
      Deres får kose dere innen hus, ikke ta sjanser..Dere har nok å gjøre aller mann skjønner jeg..
      Gode flatbrød fra husfruen var nok ikke de vant med..:-) kan ikke sammenligne med ei pakker fra butikken..

      1. Det har vært lange arbeidsdager og mye som har skjedd de siste dagene, så nå skal det bli greit med noen litt kortere dager😅
        Nå klår det litt i fingrene for å sitte litt i ro med strikkingen, ja.🤩🧶👌🏻

      1. Det er viktig for arbeidsfolk som er lenge borte fra familien sin at de får servert god mat.🤗👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg