Frostluer på tur.

Selv om det har vært en varm sommer, har turistene handlet ferdige strikkeprodukter i butikken og jeg oppdaget at jeg hadde solgt Frostluene jeg hadde strikket i vinter.

Jeg har derfor strikket et par nye som har vært med ut på tur i dag.

De er begge strikket i Freestyle og mønsteret er mitt eget.

Copyright: Strikkekjerring

Strykemerkene har jeg kjøpt fra o´det store utlandet. Det er blitt dyrt å handle slikt småtteri nå, både på grunn av kronekursen og fordi tollgrensen er tatt bort.

Copyright: Strikkekjerring

Inni mellom har det regnet i dag, men etter middag tok jeg sjansen på at det ikke skulle komme flere elinger, så jeg tok på meg skoene og gikk meg en tur. Løvetannen er også optimistisk og blomstrer fint i veikanten, selv om det er september.

Temperaturen ute er fin, så jeg hadde på meg Riddarigenseren min. Jeg tror egentlig ullgensere som treningstøy er undervurdert. Man holder seg varm, samtidig som det puster. Syntetiske treningsklær som du må tvinge på deg, er slett ikke noe godt å ha på. Noen ganger blir de for kalde og noen ganger for varme, mens ullgenser nå på høsten er helt perfekt. Der må man jo så klart tilpasse tykkelsen på genseren etter både temperatur og hvor man skal gå, men jeg må si at det er min absolutte favoritt å ha på seg når man skal gå tur.

Copyright: Strikkekjerring

Siden allergien min har vært plagsom når jeg har gått i skogen, har jeg i det siste gått langs veien. Grusvei er fint å gå på det også. Jeg går en halv time, før jeg snur og går hjem igjen, så totalt 1 times tur. Godt for kropp og sjel å lufte både kropp og hode.

Det hvite du ser øverst til høyre på bildet, er et stykke av Svartisen faktisk. Hjemmefra har jeg utsikt til den hver dag fra stua mi.

På jobb i dag fikk jeg gjort unna ganske mye på kontoret og jeg har startet å tømme frysere, som skal få rime av seg til i morgen tidlig. Mesteparten av dagen i morgen skal brukes til rundvasking av kjøkken, frysere og lager.

Nå skal jeg skynde meg å rydde kjøkkenet mens minsten er på fotballtrening. Jeg har nemlig lyst til å se Sommerhytta og strikke etterpå.

 

RIKTIG GOD MANDAGSKVELD!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg