Frisyrer og frisører

Musikermannen og Minstemann har nå vært til “snauing”.

Copyright: Strikkekjerring

Minstemann har nå fått en såkalt Mullet-frisyre.

Merkelig nok er han strålende fornøyd med innsatsen til sin mor.

Dette kan visstnok styles som en slags punkefrisyre med litt lengde bak.

80-tallets hockeysveis er visst på tur tilbake, vil jeg si. Dog i en litt annen variant.

Copyright: Strikkekjerring

Det er visst meningen at håret skal spares lengre i nakken, så da må det jo bli hockeysveis, vil jeg tro.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen derimot. Han vil ha så lite hår som mulig igjen når hårklippen er gjort.

Han fatter ikke hvordan han klarte å ha hår ned på ryggen i sine yngre dager.

 

Det har vært mitt lodd i livet å skulle klippe håret til Musikermannen og guttene.

Man kan si at det har vært til både glede og forargelse for husets mannlige hoder.

For det meste har de vært godt fornøyde, men særlig mellomstemann har hatt noen merkelige ideer om hvordan håret hans skulle se ut. Han hadde lyse krøller som liten og de kunne han ikke fordra, samtidig som han ikke ville ha håret for kort. En temmelig vanskelig kombinasjon, så han var for det meste misfornøyd med hårklippen.

Da han var liten, var min tante i en periode dagmamma for de 2 eldste guttene.

Min onkel hadde litt lite hår oppå hodet, men en del over ørene og i nakken.

En gang jeg skulle klippe Musikermannen begynte han å gråte når jeg tok fram saksa.

Jeg lurte på hva han gråt for, det var jo ikke ham jeg skulle klippe.

Gråtende hikstet han: Mamma, du må ikke klippe ham som onkel Ginge!

Han trodde det var en hårfrisyre han!

Minstemann var veldig glad i Kaptein Sabeltann som liten og etter at vi hadde vært i Kristiansand på show, krevde han at han skulle klippes som Benjamin, en pirat med langt pistrete hår.

At hans eget hår var pilekort tok han ikke med i betraktningen. Hår som Benjamin skulle han ha!

Ja, det har vært mer enn en klippehistorie her i huset, men skulle det bli helt krise, så er lue og caps tingen for en periode, ha, ha….

Jeg kom velberga ut av dagens frisørtimer denne gang, heldigvis.

 

ØNSKER DEG EN VELFRISERT KVELD! 🙂

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

2 kommentarer
      1. Ja, innimellom skulle jeg ønske det var frisører litt nærmere, det skal være sikkert!
        Ha en fin, ny uke! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg