Fort og gæli

Hvis man skal få bukt med restegarnet, kan det være lurt å legge flere tråder sammen.

Copyright: Strikkekjerring

Da jeg skulle hente et nøste til sommertoppen jeg holder på med, oppdaget jeg at jeg hadde dette hekleprosjektet liggende i hylla.

Dette er et supert prosjekt for restegarnet og hvis man vil bli kvitt mye garn på en gang.

Dette skal bli en liten matte som skal ligge ved siden av senga, så Musikermannen ikke fryser beina av seg når han står opp.

Her har jeg lagt 4 tråder av tykkelse med strikkefasthet 22/10 og hekler på krok nr 12.

Noe mønster har jeg ikke.

Jeg hekler bare i vei.

Først hekler jeg en lenke med luftmasker.

Så hekler jeg fastmasker tilbake og fortsetter å hekle fastmasker rundt på andre siden av luftmaskene.

Etterpå hekler jeg videre rundt, men øker i hver ende slik at matten får en rund for i endene.

Trådene hekles inn etterhvert og når det er tomt for en farge, hekler jeg bare inn en ny.

Slik fortsetter jeg til matten er stor nok.

Fort og gæli!

Copyright: Strikkekjerring

Hvordan det går med sommertoppen?

Joda, den vokser ikke i det hele tatt!

Jeg måler og strikker og strikker og måler og jeg synes aldri den blir lang nok til at jeg kan begynne på ribben nederst.

Jeg tror det må være noe feil med målebåndet mitt.

Noe må det være.

Det går hvertfall fryktelig treigt.

Men nå skal jeg bytte et av nøstene, så garnet forsvinner nå inn i toppen, men hva som skjer etter det er jeg ikke sikker på.

Det burde jo vises på målebåndet at den er blitt lenger.

Kanskje jeg skal prøve å strekke toppen litt og så måle??

Kanskje ikke så lurt….

Da må jeg vel gå å strekke den når jeg har den på også og det har jeg ikke tid til.

Nei, jeg får nok bare strikke i vei.

Før eller siden må den vel bli lang nok.

Copyright: Strikkekjerring

I dag har det gått unna på kakene og disken er stort sett tom etter en travel dag med mye folk.

Det gikk også masse varmmat i dag, så nå har jeg stått med hodet ned i alle fryserne for å sanke sammen det vi har igjen og få en oversikt over hva det begynner å bli lite av.

Etter en langhelg som dette hvor man ikke kan få levert varer, blir det gjerne noe det blir lite av.

Jeg håper det rekker for morgendagen, for da kan jeg få lagt inn ny bestilling.

Da mistenker jeg at det er bare ekko igjen i flere frysere, så da blir det nok en stor bestilling som må inn.

Jeg har brukt ettermiddagen på mer kakebaking og forberedelser til morgendagen.

Hvis ikke, kommer vi til å komme bakpå i morgen og det er ikke særlig lurt.

Jeg har nemlig flere kakebestillinger som også skal være ferdige i morgen, så det er best å gjøre unna det man kan i dag.

Men litt lørdagskveld skal det være her også etterhvert.

 

HA EN FIN LØRDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

14 kommentarer
    1. Du er flink. Så smart med den matta. Det var lurt, skal kanskje prøve meg på en dag.
      Nydelig topp og kaka så veeeelig god ut.
      Ja, når sommeren kommer og folk stormer til så går det nok unna både på mat og kaker! Lykke til med bestillingen 🙂

      1. Kjekt å få brukt opp mye restegarn i slike matter.🤗
        Ja, nå begynner det virkelig å bli veldig travelt, så det er bare å håpe at vi får litt mer hjelp snart.😅👌🏻

    2. Så artig med den matta. Det var en idé jeg må ta vare på til senere 😀
      Du skal være glad for at du ikke har slike kakemonstre som meg med spesialbestillinger på besøk i disken din, hihi 😉

      1. Hehe..🤗
        Jeg har nok ganske mange spesialbestillinger.😅
        Det gikk hardt på kakedisken i går. Det var veldig mye folk.🤗

    3. Har hatt et sånt vanskeligstilt målebånd noen ganger jeg også..skikkelig ufine er de, hihi 🙈😁
      Håper du fikk tid til å puste og nyte lørdagskvelden litt 😊 Ha en riktig flottersfin søndag 🌞🌸

      1. Ja, de er virkelig på grensen til å være uforskammet.🤔😅
        Det lurer på om de trekker seg sammen av og til?🤔

      1. Travle dager nå, men litt håndarbeid må jeg gjøre likevel.😅🧶
        Ha en flott søndagskveld!🤗🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg