Første luke i Strikkejulekalenderen

Endelig er det 1. Desember og første luke kan åpnes i Strikkejulekalenderen.

Copyright: Garnstudio

Jeg har ingen egen julekalender, men jeg vil tro ungene mine har åpnet julekalenderen de har fått av meg i dag.

Men jeg følger alltid med om det legges ut egne Strikkejulekalendere og en som jeg alltid følger er Julekalenderen til Garnstudio.

Der kan man åpne en ny luke hver dag og finne en ny gratis oppskrift.

Ofte er det noe julerelatert innen strikking eller hekling.

DU FINNER KALENDEREN HER

Copyright: Garnstudio

I dagens luke finner du oppskriften til en heklet nisselue til barna.

Morsom lue som går kjapt å hekle.

Den hekles med staver og det er ikke vanskelig å få til.

 

MØNSTER: SANTA`S HELPERS

GARN: BABY MERINO

STØRRELSER: 2 ÅR -13/14 ÅR

KROK: 3 MM

 

Tidligere år har Strikkeoppskrift.com hatt julekalender, men jeg har ikke funnet den der i år.

Jeg har prøvd å lete litt, men finner ikke andre Strikkejulekalendere i år.

Det foregår litt konkurranser 1 gang i uka hos flere garnleverandører, men ikke egen julekalender som jeg kan finne.

Ellers foregår det flere samstrikker av forskjellige julemønstre.

Det kan godt hende jeg slenger meg med på en eller to, men det får jeg se når jeg kommer hjem fra juleturne.

Jeg har bare tatt med garn for å strikke en bestilling, men ikke til andre prosjekter.

Det er nok ganske lurt også, siden jeg lett lar meg friste til å legge opp noe nytt, he, he…

Vi er allerede ferdige med dagens første fergetur og står klar på fergekaiet for neste fergetur som går så langt ut i havgapet som man kan komme.

Det skal bli turneens siste spillejobb i dag.

Den vi skulle ha i ettermiddag ble dessverre avlyst på grunn av Covid-19 utbrudd.

Så der må vi nok komme tilbake en annen gang.

Vi får håpe alt er overstått i god tid før jul.

Det er ikke kjekt å få slike ting opp i jula.

 

NYT TORSDAGEN DER DU ER!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

11 kommentarer
      1. God 1. desember til deg også.🤗🤩
        Så flott at du er kommet i mål med en genser.🧶👍🏻🤗

    1. God formiddag får jeg si her jeg slapper av under pleddet ☺️
      Fine hekleluer 😀
      Kjedelig at det ble avlyst, men vi må vel fortsatt regne med litt corona 😳
      God 1.desember. 🥰

      1. Ja, her er faktisk 2 omsorgssenter stengt nå på grunn av koronautbrudd.😨
        Det er veldig trist for de som bor der og nok en gang må være uten besøk.
        Vi får håpe det retter på seg veldig fort.
        En nydelig desemberkveld ønskes deg også.🤩

        1. Huff, det er ikke noe koselig. Det har vært litt økning på Kyrksæterøra også, men vi får håpe vi klarer oss uten nå. Takk, og ha en fin kveld videre. 😀

          1. Det er skikkelig trist nå rett opp i jula når mye koselig skal skje og mange venter besøk av sine.😨🤧😷

    2. Så kult med strikkejulekalender! Må man strikke eller hekle én ting hver dag da, hihi?
      Håper det går greit med den siste spillejobben på førjulsturneen deres! 🙂

      1. Da tror jeg man må være rask med pinnene.😂😅
        Noen av tingene pleier å være slik små pynt som går kjapt å lage også.🧶🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg