Flokkenlue og Nordlyskvelder

Enda en lue er kommet av pinnene mine.

Copyright: Strikkekjerring

Denne gang har jeg brukt noe av restegarnet til en Flokkenlue.

I Flokkenserien kan du strikke både lue, genser, sokker og hals til hele familien.

Skulle du kjenne en sauebonde, vil jeg tro at denne lua vil bli den perfekte gaven.

Min er strikket i en litt lysere grønnfarge enn den som var i mønsteret, men det synes jeg ikke gjør noe.

Mønsteret kan kjøpes som garnpakke eller som et helt hefte.

Disse luene kommer jeg nok til å strikke flere av.

 

MØNSTER: FLOKKENLUE

GARN: SPORTSRAGG

STØRRELSE: 6-8 ÅR

PINNER: 3 MM OG 3.5 MM

 

Copyright: Strikkekjerring

Når det er blitt september, er det igjen blitt mørkt på kveldene og hvis det er klarvær, dukker nordlyset svært ofte opp.

I går kveld var det et fantastisk skue på himmelen!

Det siste året har vi sett nordlyset hver måned, unntatt juni, juli og august, siden det da er lyst på kveldene og natta.

Da tar midnattssola over for nordlyset og den er slett ikke vond å se på den heller.

Copyright: Strikkekjerring

Det er ikke mulig å gjengi på bilder hvor fint nordlyset er.

Det er uten tvil vakrest å se på mens det beveger seg bortover himmelen.

 

Fra 15. til 24. september er det gjenbruksuka 2023 og det finnes mange arrangementer rundt om som har fokus på bærekraft og gjenbruk.

I dag har vi bidratt stort på gjenbruksstasjonen hos oss, siden vi har vært og levert en full varebil og en full tilhenger med metall og annet søppel.

Du slette tid så kjekt det er å få kjørt unna søppel og skrot og ødelagte ting som ikke lar seg reparere.

Vi har stadig ett byggeprosjekt på gang, så da blir det naturlig nok mye som skal kastes.

Selv om vi leverte mye i dag, har vi veldig mye igjen, så det blir nok flere turer med bil og henger.

Nå som vi har fått gratis ferge, er det hvertfall ingen unnskyldning for ikke å levere inn metall, elektronikk og bygningsskrot.

Samtidig fikk vi henta noen takplater og snøsperrer som vi har kjøpt brukt.

Så da kan jeg si at gjenbrukshjertet mitt har banket fornøyd i dag.

Musikermannen begynner å komme til hektene etter ryggoperasjonen.

Han fikk en betennelse i operasjonssåret, så det tar litt lenger tid å komme seg denne gang enn sist, men vi får tro det blir bra til slutt.

Han har benyttet tiden godt til å spille gitar, som seg hør og bør, ha, ha…

Eldstemann som fikk nyresvikt, går det også fremover med, selv om han på langt nær er frisk.

Nå får vi krysse fingrene for at vi holder oss unna sykehus en stund og kan konsentrere oss om andre ting.

Som å rydde for eksempel.

(Eller strikke, hvisker jeg stille for meg selv….)

 

HA EN FIN GJENBRUKSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

4 kommentarer
      1. Ikke sant?🥰🥰
        Heldigvis fikk dere sett litt av Nord-Norge på sitt beste i sommer.💕🤩🌞

      1. Det kommer seg litt for litt.🤗
        Så får vi håpe det viser seg å være vellykket operasjon.👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg