Flere UFO og WIP

Jeg fortsetter med ryddingen og sorteringen, så det er bare å stålsette seg.

Copyright: Strikkekjerring

Her kommer det nemlig flere UFOer og WIPer.

Denne fine kjolen her begynte jeg på for flere år siden  g her har jeg strikket så mye at det kommer ikke på TALE å rekke opp!

Jeg elsker både garnet og fargen, som ikke ytes rettferdighet i mørketida i nord, he, he…

Tinde, som er norsk pelsull, er et nydelig og mykt ullgarn med veldig fine sjatteringer.

Kjolen i seg selv kommer nok også til å bli fin, men det er bare det at det er fryktelig mye flettinger på resten av kjolen og en god del konstruksjoner og flettinger liker jeg egentlig ikke så godt å strikke så mye av.

Copyright: Strikkekjerring

Det skal være flettinger helt opp og også flettinger på ermene, som skal være lange.

Jeg husker ikke i farta hva mønsteret heter, men det er norsk og jeg har det ett sted, så det dukker nok opp etterhvert som jeg rydder litt mer.

Skulle jeg mot alle odds ikke ha gjort denne ferdig i løpet av året, så skal jeg jammen strikke litt på den slik at den kan følge med videre i 2025?

Var ikke det lurt???

Men det beste er jo så klart å gjøre den helt ferdig og det må jo helst være målet mitt.

Copyright: Strikkekjerring

Så har jeg jo en påbegynt WIP her.

Som du kanskje husker tok jeg fatt og strikket opp en hel kasse av garnet mitt på begynnelsen av året og da ble absolutt alt brukt.

Da la jeg opp til dette som skal bli en firkant som skal toves og bli til enten såler eller sitteunderlag.

Den får følge med videre, siden jeg nok får noen rester her og der i tykk ren ull.

Copyright: Strikkekjerring

Denne matten fant jeg også og den skal heller ikke rekkes opp.

Den er nemlig en super garnsluker, siden jeg legger flere tråder sammen og hekler på tykk krok.

Her får man også brukt absolutt alt av rester og det er et supert Zero Waste-prosjekt.

Zero Waste skal jeg forresten ta for meg i ett eget innlegg senere.

Copyright: Strikkekjerring

Rilleresteteppet mitt, som jeg begynte på i fjor, følger også med videre.

Det har vokst litt siden sist og jeg skal nok finne mer garn som jeg skal bruke i dette prosjektet.

Copyright: Strikkekjerring

Disse lappene her følger også med videre.

De skal bli et teppe de også kanskje, eller noe annet alt etter hvor mye garn jeg finner.

Dette garnet er litt tykkere og jeg har brukt rester av Freestyle, Nepal, Peruvian Highland Wool og lignende til disse rutene.

Fremgangsmåten finner du

 

HER

Copyright: Strikkekjerring

Her er enda et hekla teppe jeg har begynt på.

Det skulle jo bli juleteppet mitt både i fjor og i forfjor, he, he…

Om det blir det i år, vil tiden vise…..

Hvis du ser godt etter, har jeg vært kjempeflink til å feste tråder underveis på både rilleteppet og bestemorrutene, men her ser det ut til at metoden har sviktet en smule, som du ser….

Copyright: Strikkekjerring

Så har jeg veid opp en ny kassen med garn som har ca strikkefasthet på 22/10.

Oppi den var det 3091 gram, så da er jeg oppe i 5978 gram totalt av denne garntykkelsen.

Joda, jeg gremmes over elendigheta, men dette er nok bare litt ser dere.

Jeg har MYE mer av både garn, UFOer og WIPer.

Det finnes nok massevis av årgangsgarn oppi alle kassene mine også, så dette kan bli litt av en fangst før jeg er ferdig å sortere.

Hvor mange påbegynte prosjekter det er aner jeg ikke heller, men det kommer til å bli mange!

Men jeg har en plan for både restegarnet, UFOene og WIPene.

Jeg skal absolutt legge opp til nye prosjekter underveis, men jeg tenker at jeg skal gjøre ferdig minst 2 UFOer eller WIPer før jeg har “lov” til å legge opp til noe nytt.

Strikking skal være gøy og ikke tvang, så jeg må lage meg små delmål underveis, ellers kommer ingenting til å bli ferdig.

Det er helt sikkert!

Dessuten skal jeg kjøpe noe nytt garn underveis.

Enten fordi det er noe jeg har lyst på, eller fordi jeg trenger det for å lage et prosjekt med noe av garnet jeg allerede har.

Garnbutikken skal tross alt overleve de også, så garn må jeg absolutt kjøpe.

Men det betyr ikke at garnlageret mitt skal vokse dette året.

Jeg er med på en challenge på Instagram som heter 80yarnchallenge 2024 og den går ut på at man skal ha som mål å strikke minimum 80 % av lagergarn og maks 20 % av nytt, innkjøpt garn.

Det er et fint mål, synes jeg.

I 2024 er det året hvor veldig mange skal strikke av restegarn og lagergarn, så her er vi mange som tar tak og heier litt på hverandre og tipser om hva vi kan strikke av garnet vårt.

Nå skal jeg i gang med å lage Waldorfsalat og kalkun, siden ungene kommer hjem på middag i dag.

 

HA EN STRÅLENDE SØNDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg