Finkjolen – Norsk strikkeoppskrift + Dansekjoler

Håper du har en liten jente du kan strikke denne lekre kjolen til. 

Er den ikke fin?

Mønsteret er laget av Tusenogenmaske.

Ser for meg denne som 17. mai-kjole eller til konfirmasjonsselskap.

Mønsteret er i størrelser fra 2-12 år.

Mønster: Finkjolen

Garnet er Lerke og jeg anbefaler gjerne å strikke kjolen i dette garnet.

Jeg har strikket mange kjoler og barneklær i Lerke og Lille Lerke og det blir så fint!

Plagget holder seg i fasong og er garnet er mykt og godt å strikke med.

Til en kjole som kanskje skal være rett på kroppen, er det også en fordel å bruke garn som ikke klør eller føles stivt.

Jeg har strikket flere Dansekjoler i Lerke og Lerke og alle har holdt seg fine i fasongen.

 

Jeg har strikket dem i mange farger og størrelser og også noen til søsken, som har vært brukt i selskaper og til 17. mai.

Jeg har hvertfall klart å huske å ta med hjem mønsterfargene til Tusseladdgenseren jeg strikker på, så i kveld er det håp om at jeg får strikket litt.

Jeg har ikke sjekket hva som går på TV-skjermen i kveld, men vi finner helt sikkert noe å se på mens jeg strikker.

På miniblogg er det visst ikke mulig å legge til kontaktinfo ser det ut til, men hvis du vil ha kontakt med meg, kan du sende en mail til [email protected]

Vil tro det er flere enn meg som kjenner på at det skal bli godt å lande i sofakroken på fredagskvelden.

Kos deg masse i kveld!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg