Fergestrikk og rekkeviddeangst

Riktig god lørdag morgen!

Copyright: Strikkekjerring

Jeg var oppe før fuglene begynte å kvitre i dag.

Kl. 5 var det bare å sprette opp.

Vel, jeg kan vel ikke akkurat si at jeg spratt opp.

Det var vel heller sånn at jeg karret meg ut av senga.

Nå har vi kommet oss avgårde og kjørt en halvtime før vi tok ferga som gikk 6.20, så det ble tidlig frokost.

Ferga sørover er blitt gratis, så her sparer man mange penger hvis man skal reise denne veien.

Kanskje du har tenkt deg på bobiltur i sommer?

På denne fergeturen passerer man Polarsirkelen som står som ett monument i havet.

Breddegraden er faktisk lenger nord enn Nuuk på Grønland.

Copyright: Strikkekjerring

Rødøyløva og Hestmannen har du også god utsikt til, i tillegg til alle de vakre øyene og fine fjellene her ute i havgapet.

I dag skal vi holde familiekonsert på et lite, koselig sted.

Musikermannen har vært og spilt til fest der mange ganger, men jeg har aldri vært med,

men nå når ungene er blitt store, kan jeg også begynne å reise litt.

Musikermannen er vant til å være ute på landeveien med gitaren, så han er smart og tar seg en cowboystrekk på fergeturen.

En god soldat tar den hvilen han kan få, vet dere.

Copyright: Strikkekjerring

Været har heldigvis roet seg og det ble ikke så ille som det var meldt i går.

Det har snødd littegrann, men ikke så mye at det trengtes å brøytes på morgenen, heldigvis.

Vinteren holder stand og det ser ikke ut til at det er noe vår i sikte med det første.

På denne fergeturen er det ikke mulig å kjøpe mat, men de har en selvbetjent kiosk med kaffe, brus og litt snop.

Det er derfor lurt å ta med seg mat når man er ute og reiser i dette området.

Det kan være et stykke mellom hvert spisested og det er ikke en selvfølge å få mat på fergeturene.

Jeg er veldig glad for at ferga er blitt gratis og mat kan jeg ta med meg, så vi har ingen fare.

Copyright: Strikkekjerring

Fjellene er mektige og det er vill natur her.

Du ser at vinden river og sliter i landskapet her og trærne kjemper om plassen sin.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg for min del sliter med rekkeviddeangsten når jeg er ute og reiser i dag.

Jeg er nemlig livredd for å bli tom for håndarbeid!

Først pakket jeg bare det siste nøstet jeg hadde igjen av garnet av Faerytale/Nepaltykkelse i kassen min.

Men så fikk jeg litt panikk for at jeg kom til å bli fri for garn.

Det er jo det verste som kan skje!

Jeg har jo en lang fergetur hjem også og jeg kan jo ikke sitte der uten å gjøre noe.

Jeg røska derfor med meg lappene som ikke er festet tråder på, men ble redd for at det også kom til å bli for lite å gjøre,

så i siste liten fikk jeg med meg et stort broderi også.

Da roet nervene seg en smule.

Nå er det ingen fare for at jeg blir sittende med hendene i fanget tiltaksløs.

Takk og lov!

Som dere skjønner lider jeg av rekkeviddeangst.

Altså på den måten at jeg er livredd at jeg skal bli fri for håndarbeid mens jeg er ute og reiser slik at jeg går tom for garn eller noe å gjøre til jeg kommer hjem igjen.

Reiser jeg bort en tur, har jeg med meg mer garn og strikkepinner enn klær.

Men nå er vi faktisk snart ved kai, så her er det bare å begynne å pakke sammen beholdningen som jeg har spredt rundt meg her.

Man skulle nesten tro jeg var hjemme hvis jeg titter rundt meg her.

 

NYT LØRDAGEN UTEN REKKEVIDDEANGST!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
    1. Så fint med gratis-ferje da! Rekkeviddeangst kan være så mye ja – også i forhold til å gå tom for håndarbeid 🙂 Nydelig påskemønster på broderiet og bestemorsruter er bare så koselige 🙂

      1. Det er veldig godt at det er blitt gratis ferge sørover. Nordover blir det kanskje gratis ferge i august.
        Det rakk akkurat med garn til jeg kom hjem , så rekkeviddeangsten var høyst reell.😅🙈😂

      1. Ja, det har du rett i.
        Grønland føles jo som det er mye lengre nord enn Norge, men i breddegrad er det ikke det.

    2. Å bli uten håndarb. har aldri skjedd. Men grunnen er jo fordi en er føre var. Kjenne meg sjøl igjen. Hehehe.
      Heldig med gratis ferje. Ferja eg bruker fra nordsida av fjorden til sørsida der eldste datter bur, blei klassifisert som hurtigbåt. Da er det full pris. Eg har ikkje bil og betaler honnør, billig uansett. Men pendlarane blei sjølsagt veldig skuffa.
      Lykke til med konserten og god tur heim.

      1. Det hadde vært helt krise i så fall.😅
        Garnet rakk akkurat, så jeg begynte ikke på broderiet.🤗🧶👌🏻
        Vi har gratis ferge sørover, men ikke nordover enda. Kjedelig at ferga plutselig ble hurtigbåt da.😨

    3. God tur! Jeg tar også garn med når jeg skal til vogna, eller om jeg reiser til sol og varme. Var innom Europris i går, gjett om det var mange fine garnnøster å se. Gubben minna meg på at jeg hadde garn hjemme. Sånn kan det gå!

      1. Ja, og da må man ha med seg rikelig, så ikke man blir fri på turen.😱🧶👌🏻
        Garnfristelser finnes overalt og det er like hardt å motstå. Hver eneste gang.🙈😅🧶

      1. Ja, det er vilt og vakkert.🤩
        I dag holdt jeg meg til høytlesning og skrømthistorier, mens Musikermannen sørget for det musikalske.🎸🎤

    4. Det er mektig natur oppe hos deg må jeg si 🥰 Veldig greit å være forberedt og ha med nok garn…, kjenner til den følelsen. Ha en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

      1. Det er høye, bratte fjell og vill natur her.🤩🤗
        Ja, det var så vidt det rakk til med garnet, så rekkeviddeangsten var høyst reell.😅🙈😱🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg