“Fastlegebesøk”, SNØ! og litt strikking.

Morgenen startet egentlig litt kaotisk, siden det i natt hadde snødd litt mer enn vi hadde regnet med.

Copyright: Strikkekjerring

Det ble litt ekstra snømåking og det tok en stund å få gravd fram bilene.

Minsten skulle avgårde på skolen og vi skulle begge reise til legen, så bilene måtte fram.

Mens Musikermannen var i dusjen, ringte Minsten for å si at bussen ikke var kommet,

så da måtte vi ringe og høre om den var på tur eller om vi måtte kjøre ham til skolen.

Den var heldigvis bare forsinket på grunn av all snøen, så vi nådde ferga for å komme oss til “Fastlegen”.

 

“Fastlegen” vår er en vikarlege som man egentlig aldri vet hva heter.

Jeg som har en litt lang CV i journalen min det siste halvannet året, har vært hos intet mindre enn 6 forskjellige leger på den tida.

Men nå skal det faktisk bli litt bedre, for han som var vikarlege nå, skal dele stillingen med en annen, slik at de skal være der 3 uker hver og så ha 3 uker fri, i tillegg til en annen lege på kontoret. Høres bra ut!

Jeg tok blodprøver sist jeg var der og nok en gang ble det plussa på litt ekstra på CV`en i journalen.

Kjenner ikke at jeg har ork til å gjengi den i dag. Må la ting synke inn litt først.

(Autoimmune sykdommer er noe dritt!)

Copyright: Strikkekjerring

På jobb har det vært rom som skulle vaskes og mat som skulle lages.

Hjemme har jeg tørket litt appelsinskiver, som jeg skal bruke til litt julepynt.

Deilig lukt i huset ble det også.

Hvis du har lyst til å prøve, er det superenkelt!

-Skjær appelsiner i skiver

-Legg på bakepapir

-Tørk dem i stekeovnen på 100 grader i 2-3 timer

-La dem lufttørke etterpå

 

Du skal få se hva jeg skal bruke dem til senere.

 

 

Copyright: Strikkekjerring

 

Vår lille hundevalp, Tiara, har lekt masse i snøen i dag, mens jeg har måket unna snø.

Nå er hun helt utslitt og har flatet ut i sofaen. Jeg har akkurat felt av Stjernegenseren til Minsten,

så i kveld blir det FEST! (Trådfest såklart….)

 

Akkurat nå er det så sinnsykt vakkert ute! Måneskinn og hvit snø, som ligger heeeelt stille.

Det er bare å nyte synet, for i morgen blir det visstnok fart på den.

 

Musikermannen plages med traktoren. Han har ikke fått på kjettingene og skjæret enda, så kvelden hans går nok med til å få traktoren i stand til brøyting. Han får det nok til tilslutt.

Jeg har visst litt kjøkkentjeneste å utføre, ser jeg. Måtte bare ta en liten kosepause i sofaen med valpen først. <3

I morgen SKAL jeg begynne å pynte til advent!

See you soon!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg