Fargebonanza!

Selv om vi ikke har det så veldig varmt, er det tross alt sommer.

Copyright: Strikkekjerring

Juni er sommer, uansett vær, så da er det tid for å finne frem bomullsgarnet.

Jeg har mange slike enslige nøster og akkurat nå fikk jeg lyst til å hekle noen Bestemorsruter.

Hva de skal bli til, er jeg ikke sikker på enda.

Vi skal ut og reise med Mimretimen i dag og da er det fint å ta med seg et lite prosjekt på turen.

Jeg kunne også strikket noen kluter, men jeg hadde ikke så lyst til det i dag.

Hvis du har lyst til å finne frem litt bomullsgarn og hekle litt du også, så finner du fremgangsmåten

 

HER

Nå finner du Bestemorruter til det meste, både topper, jakker, vesker, pledd, luer, babytepper, shortser og mye, mye, mer.

Det er kanskje det mest “poppis” du kan hekle i sommer.

Det er litt gøy at hekling også får noen moter, som “alle” bare MÅ ha.

 

Jeg sjekker stadig telefonen for oppdateringer fra Nederland.

I dag er det termindato, så det vil jo skje når som helst.

Jeg snakket med sønnen min på lørdag og da hadde de 27 varmegrader der, så jeg misunner ikke den høygravide som skal prøve å finne hvile og ro i den varmen.

Akkurat nå spiser arbeidsfolkene frokosten sin og i kveld kommer det utenlandske turister.

Vi skal avgårde på 2 spillejobber i dag, før vi skal hjem og lage middag til de som bor på rommene.

En ny, lang arbeidsdag igjen.

Når så Musikermannen vekker meg litt før klokken 4 i natt og rister i meg fordi klokka mi har falt av armen min, er det kanskje ikke så rart at jeg lurer på om det har klikka helt for ham??

Da var den nattesøvna over.

Jeg trodde jo minst det var brann, slik som han kauka!

Selv la han seg til å sove igjen, da han skjønte at det egentlig ikke hadde skjedd noen krise.

Men han har fått beskjed om at han slett ikke trenger å vekke meg for slike bagateller flere ganger.

Jeg trenger faktisk å sove på natta, ikke bli ristet ut av nattesøvna for uvesentligheter.

Ny dag, ny travel uke på gang.

Noen er kanskje begynt å telle ned til ferien?

Ferie blir det nok ikke på meg, i år heller, men kanskje et par fridager til høsten??

Til nå i år, har det vært bare 2 fridager.

 

HA EN FIN JUNIDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Skjønner at du venter spent på barnebarn.
      Mann din ristet nok liv i deg i beste mening – men jeg hadde slått. Ta fra deg nattesøvnen slik.
      Kos deg med nok en aktiv dag. Husk å puste!

      1. Jeg var nok for trøtt til å bli forbannet.😨
        Han var definitivt ikke ved sine fulle 5.🤪
        Satser på at det ikke skjer flere ganger etter en aldri så liten leksjon om unødvendigheten av slik informasjon på natta.😠

      1. Takk for det.🤗
        Fikk sett litt nye steder og ruslet på nye veier og det er alltid hyggelig.🤩🌸

    2. Jeg føler virkelig med hun som går høygravid i den sterke varmen, og håper at barnet snart kommer 🥰 Nå som jeg ikke jobber lenger, har jeg egentlig ferie hele året, så jeg tenker ikke lenger på det på samme måten. Noen dagsturer blir det jo på meg de neste månedene og det gleder jeg meg til. Når man driver et sted som dere gjør, er det nok ikke så lett å ta ferie på denne tiden når andre har det og gjerne vil ha et sted å bo. Ønsker dere en fin mandag med spillejobb og bestemorruter, klems 🤗

      1. Ja, jeg håper hun slipper å gå så lenge over terminen nå.😅
        Det er fint å kunne ta dagene som de kommer og samtidig ha noe å glede seg til med turer rundt omkring. Det blir helt sikkert koselig.🤗🤩
        En flott tirsdag til deg.🌞🌸

      1. Ja, da er kanskje ikke hekling det letteste å få til.🧶🧵
        Men gøy er det.
        Håper fingrene bedrer seg.🤗😍

    3. Ja, bestemorsruter kam brukes til så mangt:)
      Min mann og jeg sove på hvert rom slik at vi ikke vekker hverandre for vi har ulike sovemønstre:)

      1. Det kan det og man finner bestemorsruter på veldig mye nå.😍🧶
        Gøy å hekle er det også.🤩👌🏻🧶

    4. Dere har for lite feriedager, det er helt klart! 😉
      Jeg misliker også sterkt å bli vekt på natta, og samboeren har forbud! Hihi 😀

      1. Skulle nok hatt noen flere dager fri i løpet av året, ja.😅
        Jeg får håpe samme beskjed nådde inn til Musikermannen.🤪😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg