Et lys imot mørketida

For tiden jobber Musikermannen og jeg med en julekonsert som vi skal ut og reise med i førjulstida.

Copyright: Strikkekjerring

En av sangene som blir med på julereportoaret er Trygve Hoffs nydelige “Et lys imot mørketida”.

I går var det en nydelig høstdag og på ettermiddag var himmelen i full brann, så teksten passer godt til disse bildene.

Jeg skulle gjerne latt dere høre Musikermannen spille denne, men det er dessverre ikke mulig å legge til video i innleggene, så da må dere nok nøye dere med den nydelige teksten til Trygve Hoff til bildene.

 

Det kvile ei natt over landet i nord,

og husan e små der kor menneskan bor

men tia e travel i karrige kår

rokken han svive og vevstolen går

Det lever i løa, naustet og smia

et lys,

et lys,

et lys i mørketia.

Copyright: Strikkekjerring

Snøen ligg tung over frossen jord

ute står mørket om fjell og om fjord

Vårherre gir livberging, søtmat og sul

når døgnan sig fram imot advent og jul

så støype vi lys i hardeste ria

et lys,

et lys,

et lys i mørketia.

 

Dagen e borte og natta e stor,

men i mørketidslandet skal høres et ord

om sol som skal snu så det bærer mot dag,

om folk som skal samles til helg og til lag

på veien til Betlehem bærer Maria

et lys,

et lys,

et lys i mørketia.

 

En nydelig sang av Trygve Hoff som passer perfekt i den tida vi er i nå.

I dag er det like klart og fint med hvitt rimfromst på bakken. Vakkert!!

 

Copyright: Strikkekjerring

Vi var ute på reise i går og da vi kom hjem stod det en pose på bordet.

Det viste seg at eldstemann og svigerdatter hadde vært og hentet katten vi har passet mens de har vært i Thailand.

Oppi posen var det gaver til både Mamma, Pappa og Minstemann.

Jeg fikk et nydelig skjerf i cashmere, som dere skal få se nærmere på senere.

Heldige oss!

Nå skal jeg igang med catering og så skal jeg avgårde på skinntrykk sammen med Husflidslaget.

 

NYT EN VAKKER DAG I MØRKETIDA!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

19 kommentarer
    1. En nydelig sang og et vakkert bilde som fikk lyset inn i hodet mitt og jeg så julen sige på 🙂 Tusen takk!

      Lag dere en god tirsdag :_)

      1. Lyset på himmelen fikk meg til å tenke på denne sangen.🥰
        Jeg liker faktisk mørketida også.
        Den har sin sjarm og det er koselig å tenne lys i mørke høstkvelder.🥰

      1. Den er helt nydelig og passer fint i den tida vi går inn i nå. Tror den finnes på YouTube.🥰🤩
        En herlig tirsdag ønskes deg også.🤗

    2. Veldig fin melodi. Og du, om du lager deg en YouTube profil kan du laste opp videoer der og legge over. En behøver ikke legge den profilen synlig ut. Ønsker deg en fin dag 🙂

      1. Tusen takk for tipset.🥰🤗
        Jeg skal prøve og se om jeg får det til.
        Da må jeg nok linke rett til Trygve Hoff sin hvis jeg finner den.🤩

    3. Det er en vakker sang, som jeg har hørt mye på 💖 Så koselig å komme hjem til gaver, og her var det jo litt å kose seg med. Ha en nydelig tirsdag 🤗

      1. Helt enig og den passer fint i mørketida nå.🤩
        Skikkelig koselig å komme hjem til en pose full av gaver.🥰

      1. Den er helt nydelig og passer fint til den tida vi er i nå.🤩
        Mørketida kan være riktig så fin den også.🥰

    4. Fin tekst. Skulle gjerne hørt Musikermannen spille den! 😉 Men det går jo an å finne originalen på YouTube og legge inn den istedet, selv om jeg har en mistanke om at det ikke blir like bra… 😀

      1. Jo, man må nok legge ut originalen, ellers blir det gjerne fjernet på grunn av opphavsrettigheter, så det må man nok være forsiktig med.😅

    5. Fantastisk tekst til flotte bilder. Liker veldig godt den sangen av Trygve Hoff. Min favoritt er uten tvil Nordnorsk julesalme av samme mann. Vakker.<3

      1. Nordnorsk julesalme er også min favoritt.🤩 Men akkurat nå passer denne sangen så bra til mørketidslyset.🥰

    6. En av de fineste sangene den der. 🌟⭐️🌟Koselig med gave. Skal si dere er travle. Har døgnet flere tima der dere bur?…

      1. Ja, den er virkelig flott.🤩
        Det er travle dager hos oss, men vi har dessverre ikke fått utdelt flere timer i døgnet, selv om det hadde vært veldig kjekt.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg