Er du klar for litt vårstrikk???

Mars er snart over og hos oss er det lite vår i sikte.

I natt har det snødd godt og mannen må ut med traktoren å brøyte og jeg skal snart fram med snøskuffa.

Men snart er det vår her også. Rundt om i Norge begynner det nå å bli vår.

Jeg liker veldig godt slike vår- og sommer topper.

Denne her liker jeg. Korte ermer og et søtt sommerfuglmønster.

Den skal strikkes i Merci bomullsgarn på pinne 3 mm, men jeg tenker at Lille Lerke også er et bra garnalternativ. Lille Lerke er blanding av bomull og merino og holder seg fint i vask.

 

MØNSTER: PAPILLON

Jeg er glad i blått, men denne kan bli lekker i mange farger, eller kanskje bare i hvitt?

Jeg må bare kjappe meg og få ferdig noen prosjekter før jeg kan tenke på vårstrikken.

Har du lagt planer for hva du skal strikke til deg selv i vår?

Eller er strikkelista lang for ønsker fra familien?

 

I går fikk jeg gått gjennom og vasket kommodene mine med klær.

Det var lite som skulle kastes, men du slette tid så deilig det er å få alt sortert og brettet fint i skuffene.

Ikke minst får man god oversikt over hva man har.

I formiddag skal mannen gå gjennom sine skuffer med klær og jeg skal få vasket rundt soverommet vårt.

Mannen har astma, så husstøv er ikke det beste for ham.

Minstemann har også lagt planer for at vi skal ut å gå en tur i dag.

Noen timer på jobb blir det også, så søndagen er godt fylt opp med gjøremål.

Hva er dine planer for dagen?

 

Håper søndagen blir fin!

 

2 kommentarer
    1. Her må det bakes brød eller rundstykker i dag. Vi droppet butikken i går.
      Så skal jeg strikke videre på topp til meg selv, det er gøy 🙂
      Denne toppen på bilde ditt var fin 🙂
      Ha en flott søndag <3

      1. Egostrikk er gøy! I de fleste hjem går det mye brødmat nå, siden det gjerne er flere hjemme hele dagen.
        Lykke til med strikkinga!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg