Er du i gang med julesokkene??

Hvis du ikke er startet på årets julesokker, får du et lite tips her.

Copyright: Anna Henriksson

Se på disse herlige julesokkene her, da!!!

Det beste av alt, er at her kan du finne fram sokkerestegarnet ditt, for her trenger du ikke mer enn fra 10 til 30 gram av hver farge av sokkegarn av type Arwetta og lignende garn som passer til pinne 2-2.75 mm

Det var lurt, ikke sant??

Julesokker MÅ man jo ha!

Jeg skal strikke noen par i år, men har ikke helt bestemt meg for hvilke sokker jeg skal strikke enda.

Noen som passer til sønnene og Musikermannen blir det garantert.

 

Copyright: Anna Henriksson

Mønsteret her er på svensk og engelsk, så det skal alle kunne klare å strikke etter.

 

MØNSTER: HAPPY HOLIDAYS SOCKS

GARN: ARWETTTA, JUNIOR RAGGI O.L

PINNER: 2-2.75 MM

STØRRELSE: VOKSEN

 

Copyright: Strikkekjerring

Min dag har vært brukt til kontorarbeid.

Hele dagen, så nå er jeg “kokt” i hodet.

Men jeg har vært effektiv, så jeg har fått gjort mye som har ligget på vent en stund og det er kjekt.

Det eneste jeg har gjort som vises, er å få hengt opp juleneket og knytt på  et rødt silkebånd.

Småfuglene mine ble veldig fornøyde med litt variasjon i kosten fra solsikkefrøene og meisebollene de ellers får servert.

Jeg kjøpte mitt fuglenek på Hageland til den nette sum av 80 kroner.

Pleier du å kjøpe fuglenek?

Jeg synes det er koselig å ha fuglenek til jul og hyggelig å gi småfuglene litt ekstra nå.

Siden strømmen er så dyr i dag, må jeg spare andre ting som skal gjøres til i morgen.

Da skal det visstnok bli litt billigere her i nord.

Jeg får bruke kvelden godt å lage liste over det som skal bakes og hva jeg må kjøpe inn, så har jeg det om ikke annet klart.

Lista pleier ofte å bli lang, men den er ofte litt vel ambisiøs, så det blir alltid noen sorter som utgår.

Gjærbakst er uten tvil det som blir mest spist hos oss og kanelboller MÅ Minstemann ha, ellers blir det ikke jul.

Ellers har det også vært litt planlegging av Juleturneen vi skal på.

Første runde er allerede i neste uke.

Dagene flyr fortere enn  svint nå!

Nå skal jeg ta fram strikkingen og se om jeg får begynt på en lue til.

 

HA EN STRÅLENDE KVELD!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK. Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

14 kommentarer
    1. Sokkene var veldig fine, dessverre ikke god på slikt strikk…Men en dag, kanskje jeg får ånden.
      Vakkert nek, pleier ikke ha det jeg – men flott med mat til våre venner og julenek er JUL!

      1. Det tar litt tid med slike sokker, ja.🤗
        Måtte kjøpe et fuglenek når jeg så at de hadde. Det er ikke alltid jeg får tak i før det er utsolgt.😅

    2. Jeg skjønner at dagene dine er dobbelt travle for tida! Og lister må man ha 😀 Bildet av juleneket ditt er superflott. Kan tenke meg at småfuglene synes det er fint med litt variasjon i kosten, ja 😉

      1. Det var koselig å få fugleneket på plass utenfor huset.🤩
        Det er ikke alltid jeg får tak i før det er utsolgt.🤗

      1. Det var veldig koselig å få det på plass i dag.🤩🥰
        Det er kanskje ikke så enkelt å ta med seg et fuglenek på ferden din, nei.😅🤗

      1. Det er veldig koselig med julenek.🤩
        Håper du får barnebarna med deg hjem til jul.🥰🎅🏻

      1. Du får gjøre det.🤗
        Jeg synes ofte de er tidlig utsolgt, så i år var jeg heldigvis tidlig ute og fikk kjøpt ett.🤩🎅🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg