Er det noe å le av???

Ler du skadefro når andre begår feil??

Er det til pass til dem når de har vært så dumme??

Copyright: NAOB

Når man leser mange kommentarfelt så kan det tyde på at det er mange som er skadefro og ler av andres feil og uhell.

Mange er også veldig etterpåkloke.

Hva var det jeg sa??? er ofte en gjenganger.

I vår kommune pågår det en stor sak for tiden.

Kraftselskapet (som kommunen eier) har solgt fastprisavtaler til mennesker sørpå for en svært lav pris og over natten fikk de nesten 1000 nye kunder før de rådde med seg og fikk stoppet videre salg av fastprisavtaler.

Joda, en del mener at de var blitt advart og dette burde de absolutt ha forutsett.

Det kan godt hende, men mennesker gjør feil og skaden er skjedd.

Nå står kraftselskapet i fare for å gå konkurs og 30 mennesker kan miste jobbene sine med alt det medfører.

Kommunen vår får mye dårligere råd siden det har vært utbetalt betydelig utbytte som har kommet kommunenes innbyggere til gode.

Dette er en stor tragedie som kommunen nå er rammet av og eierne prøver nå å rydde opp i uføret, men om de vil klare det er høyst usikkert.

Hjelper det da at mange nå sitter på sin høye hest og ler og godter seg over det som har skjedd???

Jeg blir virkelig oppgitt når jeg leser hva folk får seg til å skrive og si.

Det samme gjelder andre mennesker som politikere, kjendiser eller bedrifter som har gjort feilvurderinger.

Da kommer de skadefro og etterpåkloke løpende med en gang og virkelig mesker seg i andres elendighet.

Selvfølgelig må ting som er offentlige frem i lyset, men trenger man å le av andres elendighet??

Må man godte seg over at andre har gjort en feil eller har vært uheldige??

Er det greit å le av at bedrifter går konkurs og mennesker mister jobbene sine og barn får ulykkelige foreldre med dårlig økonomi sittende hjemme uten en jobb å gå til??

Er det morsomt at kommunen ikke får råd til å sette planene de har lagt for det nye sykehjemmet eller barnehagen ut i livet??

Jeg skal ikke påberope meg å være den som har lest mest i bibelen, men i dag har jeg lyst til å ta fram noe derfra:

Den som ikke har syndet eller gjort noe galt, kan kaste den første steinen.

Tenk litt over det før du begynner å kaste stein.

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Det er vel ikke noe å le av, men kan du med sikkerhet si at de er skadefro? Sikker på at dem ikke er oppgitt over hvor masse håpløse vedtak og handlinger som blir begått under en lav sko for tiden? Ta meg selv, jeg blir veldig oppgitt over å høre om «fredens og kjærlighetens religion» og hvordan folk ønsker dette mer og mer velkommen, jeg kan banne på at jeg en dag kommer til å si «HVA VAR DET JEG SA», men jeg vil nok ikke le. Tvert imot er det større sannsynlighet for gråt.

      1. Det er forskjellige måter å le på. Noen ganger fordi man er oppgitt, andre ganger fordi man er skadefro. Denne saken er ikke noe å le av i det hele tatt. Konsekvensene vil ramme alle som bor i kommunen. Det vil gå opp for mange etterhvert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg